Svinpestmedicinen är här...


Det första vaccinet mot svininfluensan har nu kommit till Sverige och ska delas ut till landstingen.

Frågan är.. SKA man vaccinera sig? Marcus ska troligen göra det genom sitt jobb har jag hört men jag vet inte hur jag kommer att göra. Har både varit för och emot det, och nu så velar jag.
Små barn får inte vaccineras, men jag kanske borde göra det för Jennies skull, så att inte jag drar på mig nån skit som hon sedan kan bli smittad av?

Oj, vad jag måste läsa på mer om detta! Det är iallafall riktigt viktigt att ha koll på läget och ta sin ställning känner jag med detta allvarliga(?), oavsett vad man sedan beslutar sig för att göra.

Men jag säger bara, sköt hygienen och använd handsprit! Jag tror rätt långt på bara det.

 


Kommentarer
Postat av: Gunila

Bra att du läser på om vaccin! Den 12 september skrev jag i min blogg om vaccin, där finns några länkar. Hoppas Marcus också läser och tar en ny funderare.

2009-10-08 @ 15:43:39
URL: http://www.nogg.se/gunila
Postat av: Hella

jag har tackat ja till att få vaccinet genom kommunen....

2009-10-08 @ 16:07:33
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: M

För övrigt är handsprit sämre än tvål och vatten.

Tycker inte om när man överdriver det så att det blir hysteri och lurar folk att köpa onödiga saker.

2009-10-09 @ 00:01:41
Postat av: Me myself and I

Tror det är få som tvättar händerna (hygienen som nämndes) på rätt sätt, tyvärr men ändå inget att jämföra med varandra. Handsprit is the shit! EFTER man tvättat händerna förstås nångång ibland, eller som när man är iväg där man inte har tvål o vatten! Sen behöver man inte överdriva, det är ingen som sagt :)

2009-10-09 @ 07:09:51
Postat av: mamma

vilken charmig gris, svininfluensan till trots.man är alltid noga m hygienen, extra noga när man kommer utifrån o hem. hoppats du fått sova inatt. KRAM

2009-10-09 @ 11:45:01
Postat av: Christina

Jag tror inte riktigt på massvaccinering, tror det är större risker med att vaccinera sig än att bli sjuk (om man nu inte hör till någon 'högrisk-grupp' förstås). Vi har blivit rekommenderade att vaccinera oss från skolans sida, men jag tror nog inte jag kommer göra det faktist...

2009-10-10 @ 21:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback