Tro, hopp och kärlek.

Vi fick en bukett rosor igår i blandade vackra färger och jag blev så glad. Satt just och tänkte på vad som påverkar mig väldigt starkt inuti. Och två ord sätter sig fast i mig. Solsken och blommor. De vackra strålande sakerna är just sådant som kan göra min dag till en bra dag.

Idag är en dag min kropp tvingar mig att tänka på sådant som kan lyfta upp mig en bit. Vet inte vad som hände när något rusade genom kroppen. Som för längesen. En märklig ångest som bara uppkom och som jag nu ska tvinga bort bort bort. Jag har planer för idag, och jag kommer nog må prima efter, och under, det sedan.

Rosorna på köksbordet talar om liv, glädje och vilja. Tro, hopp och kärlek. Perfekt.

Kommentarer
Postat av: mamma

vilka härliga blommor att bli glad över, rena glädjekicken.

2009-10-12 @ 12:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback