Söndagens äventyr...

Helgen som gick var helt fullproppad kan man säga. Men snart är det helg igen och den ser nog annorlunda ut. Jag hoppas kunna prioritera att vila, och så ska jag städa balkongen inför att vi ska göra iordning den nu till sommaren. Om det nu blir sommar? Det SNÖADE imorse när jag tittade ut!

I söndags var vi hos mormor och fick trerättersmiddag, så otroligt gott som alltid hos henne. Vi ses inte så ofta numera så det var mysigt att vara där och hon var jätteglad att vi kom.
Efter mormor-besöket var vi hos Mattias och firade honom litegrann. Han fick en personlig present av oss - en KOPP till kruka (internskoj för fika typ) och blomma i. Och så salt- och pepparströare i form av galna gubbar från Teknikmagasinet. Det är svårt med presenter till killar tycker jag men det blev iaf lite roligt. Vi fick fika och där ingick även en marsipantårta :) Slänger in några foton.

                                                        

                                   

Kotte som sitter bredvid Jennie har en liten historia bakom sig. Eller min mormor har det angående honom. Jag minns när han var ny där hemma hos henne (jag i stort sett bodde ju hemma hos min mormor förr) men jag minns inte hur gammal jag var. Mormor och hennes väninna var på Karnevalen (som Augustifesten hette då av naturliga orsaker) och skulle ta en lott. Men mormor sa "vi kanske kan ta en lott precis innan vi går hem, annars får vi väl bära på nån jätte". Men EN varsin lott tog dem ändå - och fick gå hem direkt. För mormor vann då KOTTE :)


                                                           

             

                                                       


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh :) Sötaste historien! "får bära på en jätte" hi h

Lotta och hennes kompis vann en gigantisk "chokladkaka" med massor av marabouchokladkakor i som de fick släpa på på liseberg! :D

2010-04-21 @ 19:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback