Trollens recept och övermycket snö!

Har inte orkat sitta vid nätet idag, har faktiskt mest vilat ryggen och legat och tänkt. Det har varit skönt för mig, men för ett par timmar sedan tog dagen lite mer fart...

Speciellt vid hemfärden från dagis med lillan i en nyss insnöad vagn. Någon hade varit snäll och dragit för så inte all snö kom in men det var ändå hur mycket som helst på och i den. Vägen hem var ingen fartig färd precis utan en vanlig promenad på ca 7-8 minuter tog nu hela 30 minuter. Inte plogat någonstans och hur mycket snö som helst! Men det var inget att att göra än att försöka kämpa sig hem genom det tjocka vita. Väl hemma = helt slut och ONT i kroppen. Undrar lite hur dets ka gå imorgon? Jag har ju nyss kunnat börja röra mig lite igen och efter detta vet man aldrig hur det blir. Men pulkan med Jennie i kan jag nog inte dra. Då kan jag inte gå "rätt" heller. Och vagnen kommer nog inte på tal igen. Och numera vägrar hon att gå dit. Vi får se hur det löser sig.


Här har ni som vill receptet jag använder mig av för att göra leklera till snuttan.


Trolldeg att använda som leklera eller att göra figurer som sedan kan torkas.

1 dl vatten
2 dl mjöl
1 dl salt
1 msk olja
ev. karamellfärg

Arbeta ihop ingredienserna till en smidig deg. Jag tar mer mjöl i än det står i receptet men det är bara att testa sig fram som vid bakning. Om du vill spara figurerna kan du torka dem i ugnen i 100 grader i 1 timme och sedan låta dem stå till dagen efter.
  


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh, fy vilken hemfärd! Jag hatar verkligen snö! Hoppas det går bättre imorrn.

2010-01-27 @ 17:01:40
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Marina

Tack så mkt =)

Det blir att pröva nästa vecka med Theo!!

2010-01-27 @ 17:40:59
URL: http://marinafrost.blogspot.com/
Postat av: Mi

Hej!!

Var oerhört länge sedan nu som jag inte hört av mig. skäms!

Här är det massa snööö med och tungt med vagnarna.

Och nu har vårat barn fötts det blev en liten tjej!

Hon är nu i skrivande stund 2 veckor och 2 dagar gammal och får namnet Li-Michell.

Så nu är man ju fembarns mamma.



(Igentligen sexbarns mamma då... Har trots allt fött vårat ängla barn ju så det bör räknas med.)



Jag följer din blogg så gott jag hinner och du får gärna kolla in min blogg/hemsida. Och degen som du givit recept på är lika poppis här och jag funderar på att göra ramar och spegelram med det l



Många kramar till er!!

2010-01-28 @ 19:32:03
URL: http://miim.cybersajt.com/bloggen.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback