Tänk om!

        
                                              


Har slumrat en stund nu på eftermiddagen.
Det tar på krafterna att vara sjuk igen-fortfarande-och-mera samt att lämna det tysta hemmet för den mycket livliga förskolan med de högljudda extremt söta ungarna. Med att ta upp den markanta skillnaden vill jag även påpeka att det är en väldig vanesak, och jag kan nu även passa på att skvallra om min avundsjuka på den härliga personalen för att det inte är JAG som arbetar där istället eller helst också. Jag kan inte låta bli att hjälpa till där om dagarna om jag säger så... =)

Tänk om jag fick chansen att arbeta på en förskola! Utan flera års fortsatta studier... Tänk om, tänk om, tänk om OM inte fanns!


Jennies dag har inte varit lika pigg och ivrig som de tidigare men som för de flesta som går från att göra-ingenting (ja ni förstår nog hur jag menar) till att göra allt varje dag och få så många nya intryck, ja så har hon varit rätt trött idag. Det som jag är ute efter, att vänja henne vid förskolan, gick dock bra som förut. Men idag ville hon faktiskt hem ett par gånger och var lite gnällig och bråkig ett par gånger med mig. Hon åt heller inte knappt någon mat idag, men provade även idag att vila. Vi gav upp och lyssnade på bok istället. Men hon verkar känna sig trygg i vilorummet och det kommer nog gå bra senare. Innan jag avslutar detta ämne för idag så måste jag bara, återigen, säga att jag stormtrivs med nya förskolan och personalen är underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback