Lasagne med yoghurtsås

Japp det blev det idag. Lättlagad lasagne med yoghurtsås. Lätt, snabbt och gott... som jag helst vill att det ska vara till vardagsmåltiderna. Speciellt bra för oss småbarnsföräldrar kan jag säga! :) Här är mitt recept på detta goda om ni har brist på matidéer (som iallafall som oftast råder för min del). Tror detta är en maträtt som fungerar mycket bra för alla familjemedlemmar, Jennie tyckte mycket om lunchen idag!
Funderar på att ha i spenat nästa gång!

                                                   


400 g nötfärs
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
1 förp krossade tomater
lasagneplattor
3 äggulor
6 dl mild yoghurt
riven ost
salt, svartpeppar, timjan, basilika, vitlökspeppar, grillkrydda

Tillagning

Ugnen på 200 grader. Skala och hacka löken. Fräs en stund och pressa i vitlöken.

Lägg i köttfärsen och bryn den. Tillsätt krossade tomater och kryddor. Rör och låt puttra några min. Vispa samman äggulor och yoghurt.

Tillsätt osten och blanda väl. Varva i en ugnsform av köttfärs, lasagneplattor och yoghurtsås. Avsluta med yoghurtsås på det sista lagret lasagneplattor. Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 minuter.

Gott med en ruccolasallad till!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback