Makaroner hatar mig

Jag är inte helt okej med min dag hittills kan jag känna....

  

Dagen började okej förutom en ledsen Jennie vid dagis-lämningen. For hem och ringde läkaren. Iväg till vårdcentralen med min onda hals. Väntetid ett flertal gånger (ni vet, jag har inget tålamod heller, skitjobbigt) och faktiskt en helt fantastisk läkare som riktigt tog mina problem för allvar.

Hon klämde och kände på mage, rygg, hals, käkar och undersökte både hals och öron. Test togs i halsen (jag kräktes inte!) och blodprover tog på min stackars oskyldiga arm (den överlevde!). Men inga bakterier. Dock såg hon på proverna att jag varit med om en svår infektion. Yes, det kan jag lova med det måendet! Feber hade jag visst ännu, jag som tyckte jag mådde lite okej för att smyga till jobbet imorgon... schyyy...

Men det blev order stanna-hemma-hela-veckan och jag dog. Nästan. Men om jag ska bli frisk från den här helsikessjukan så har hon väl rätt DÅ. Telefonkontakt på fredag, om inget bättre så blir det nya tester.


Och nu i lite hets samt Milla-telefonbabbel så höll jag på att göra en makaronipudding till mig och fröken Bus senare. Hällde av makaronerna och vips! Borta! Kokar nu nya...  Men sen blir det dagishämtning.
(Nej jag äger inget durkslag för jag vill ha ett speciellt durkslag i mitt kök och det har jag inte kunnat köpa än! ;p)


Kommentarer
Postat av: mamma

Sov dej FRISK..vila rösten

2011-02-09 @ 22:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback