Jennies första campingvistelse

Farmor, jag och Jennie kom för några timmar sedan hem från Sandviksbadet med camping. Det var jättehärligt att få komma iväg, främst för Jennies skull då vi inte tar oss iväg nånstans denna sommaren. Hon har verkligen njutit av allt! Lekt, busat, badat, grillat och upptäckt nya saker. Bott i en hyrd stuga var en höjdare tyckte Jennie och lyckan var på topp! Restaurangpannkakor idag med sylt och grädde, samt att köpa glass.. det var inte heller något hon ogillade ;)

Vi fick vädret vi hoppats på och solen tog lite väl mycket mer än vi trodde först. Doppade mig gjorde jag bara en gång.. jag tycker verkligen inte att det är speciellt skönt att bada... Mest svinkallt och jobbigt ;) Men sen satt jag i solstolen i vattnet och badade benen istället. Tills en jävla lång och äcklig vattensnok krälar om mina ben! ÄCKELKÄNSLA på hög nivå! Det var inte den finaste stunden på detta äventyr. Ryser än! Alla ungar gick upp ur vattnet med skriken "en oooorm" och föräldrarna ville inte att de skulle bada mer. Två syntes till vid vattenytan och de for runt där ett tag... Så snart är de väl flera ;)

I väntan på farmor, för avfärd.



I lekparken vid Sandviksbadet


Äntligen får man fika!!


"Geggamoja" är ett nytt favvo-ord hos Jennie nu. Mycket grävande och lekande vid strandkanten blev det!


Sommarnjutaren!


Jäklar så trött man blir efter en dag på stranden!


Men en tupplur gjorde susen så nu skulle man orka mer bus, lek och grilla korv!


Kommentarer
Postat av: mamma

ja, ni verkar haft det riktigt MYSIGT! Att Jennie njuter syns...Härligt.

2011-07-08 @ 16:14:41
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-19 @ 10:37:35
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback