5 januari 2012

Godmorgon! Jobbet kallar så det är efter denna koppen svart tid att ge sig ut i det kalla blåsiga.
Jag längtar redan hem till mina små grå, att få gosa och prata med dem. Lägger ut en bild på lille Minus, min lille bebis, från igår vid datorn, och önskar er alla en finfin dag!

Idag är en speciell dag sen förr, min systers födelsedag så jag sänder över några tankar om att hon får en bra dag.

Det har blivit ännu en dag som jag minns men på ett annat sätt. Den 5 januari skulle vi hem och äta hos farmor bestämde vi när vi firade jul ihop ett par dagar innan nyårsaftonen. Den 5 januari för tre år sedan. Istället blev det sista gången jag såg min farmor vaken i livet när jag besökte henne på intensivvårdsavdelningen på Vrinnevisjukhuset. Jag baddade hennes läppar med kallt vatten och försökte sända över alla styrka jag bara kunde. Men det blev allra sista gången och jag minns fortfarande den speciella blick och vinkning jag fick när jag skulle gå. De sa allt, men det förstod jag inte just då. Åren går verkligen fort...

           

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, det är för sorgligt...

2012-01-05 @ 16:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback