Stackars barn!

Ventilation:

Jag hatar att lämna Jennie på dagis! För hon vill inte vara där. Hon börjar redan här hemma på morgonen att inte vilja ta på sig kläder eftersom hon vet att vi ska gå dit. När vi svänger upp mot dagiset senare börjar hon gråta redan innan vi öppnat grinden för att gå in. Sedan är hon jätteledsen, spänd och ibland nästan hysterisk och vill bara hem. Hon klänger sig fast vid mig, säger "Mamma! Vagnen! hem!" och jag kämpar för att hon ska tycka att det är roligt att vara kvar. Men inget hjälper.

Fick höra förra veckan en dag att "det är bättre att Jennie får vara inne idag för hon vill inte vara ute" av fröken S. Vadå? Jennie som älskar att vara ute, upptäcka och gunga!? Hon tar heller inte för sig något alls, verkar inte trivas och vad jag förstått så är hon så nära personalen som möjligt hela tiden. Hon kan sträcka sig till att "ha koll så att de är i närheten" ibland.

Jen verkar vara en helt annan tjej på dagis än den busiga, spralliga, skrattiga, lekfulla och pratiga tjej hon är här hemma och bland de hon känner. Känns verkligen jättetråkigt och jag undrar vad man ska kunna göra åt det... Känner som att det aldrig ska gå över, och idag var ytterligare en morgon när jag går med gråten i halsen hem efter att ha lämnat mitt gråtande barn där hon inte vill vara.
 
Jag vill att mitt barn också ska trivas på dagis som de flesta andras barn verkar göra!
Jag vill också ha en glad unge som vinkar hejdå i hallen på dagis! (iallafall inte grät ut ett hejdå i tårar!)
Jag vill att min lilla tjej också ska komma hem glad efter en helkul dag på dagis och glatt berätta om allt skoj de gjort!


Gud, jag lider!

                          
                            Försöker få av sig kläderna igen för hon vill ju stanna kvar hemma...


Kommentarer
Postat av: Carina

Torsk eller hokki är den fisk jag brukar använda :)

2009-10-20 @ 10:46:53
URL: http://carinaandersson.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

fan va trist, förstår exakr hur du menar och känner, som tur har vi aldrig haft sånna probs. med Kevin.



mitt enda råd är att försöka prata med henne och se om ni hittar nått fel, ev. också försöka "av dramitsera" "nu ska du till dagis" om du fattar vad jag menar?



Vad säger personal och hur tacklar dom detat probelm?

Det är ju så klart en viktig del i processen.



Hur som helst, lycka till och hoppas det löser sej ;)

2009-10-20 @ 11:02:52
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: jessica

Kikar in, såg din adress på FL

2009-10-20 @ 11:26:41
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Christina

Men fy vad jobbigt... :-( Dagis kanske helt enkelt inte riktigt passar henne? Det finns ingen möjlighet till att få prova dagmamma istället..?

kramar

2009-10-20 @ 14:49:48
Postat av: Thina

Det är tvärtom, hon behöver dagis just för det här. Dagmamma blir då i stort sett som hemma och hon måste ut och träffa många andra för att släppa det jobbiga hon känner. Kan vara i många månader detta, det tar tid för en del. Tyvärr är J en av dem och vi måste stå ut :( För hennes skull.

2009-10-20 @ 14:52:25
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: mamma

vad känslomässigt jobbigt. stackars henne..man lider när man hör o ser sånt..pussa henne fr mej o säg att hon är bäst.

2009-10-20 @ 15:36:15
Postat av: Carro

Men då :( Vet hur det känns vännen. Men varför hon beter sig så är nog inte för att hon inte trivs. Det är för att hon vet att hon kommer få vara ifrån sin mamma ett tag. Det är inte helt ovanligt. Ilia har inte velat vinka åt mig någonsin och bara sett nere ut. Och det är för att hon hellre vill vara med mig. Hon tycker att det är roligt på dagis, det säger hon iallafall. Mille gråter när jag lämnar honom och när jag står ute och ska vinka så tittar han bara på mig. Det kommer att bli bättre med Jennie också. Hon är helt normal!

Många kramar till er <3 <3 <3

2009-10-25 @ 11:05:06
URL: http://linaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback