Dan före dan...

Herregud vi är nästan klara! Med julstöket! Jag kan inte förstå att jag blivit så himla bra på att ha framförhållning och jag är proffs på att planera =) Kan ha något att göra med mina listor som jag älskar att skriva, vad vet jag ;)
Men ofta skriver jag inte listorna pga tidsbrist och då blir det kaos i huvudet på mig eftersom jag ständigt har hand om(och nästan ansvar om) tre personers liv haha! Nej då, men det känns så ibland.

Jag menar vem är det som håller koll på (läs: försöker hålla koll på) alla våra vänners födelsedagar och andra saker, våra tre familjers födelsedagar och andra saker, när det behövs städas, tvättas (och vem gör det? ;) ), när det är dags för bvc-kollar, läkarbesök, matinköp.. ja och så vidare. Men jag tar även på mig en hel del automatiskt så jag får nog skylla mig själv! Det är svårt att sluta göra saker med eller dra ner på sina egna krav.
Men i år ska vi nog faktiskt ha ett nyårslöfte (för första gången) och det är att vi ska försöka ordna till allt och vårt liv så att vi kan komma hem och koppla av, och så att vi helt enkelt kan njuta av livet och inte bara syssla med alla måsten precis hela tiden. Livet ska väl vara roligt med!?

Det var ju inte detta jag tänkte skriva om men jag drar iväg sådär ibland. Det jag hade tänkt skriva om tar jag bara lite kort kort då. Vi har i stort sett städat hela dagen, handlat några saker som fattas inför imorgon och haft besök av Johan. Det var mycket trevligt! Det sistnämnda alltså. Han hade också med sig en julklapp till Jennie (se bild) som vi nu har hängt på hennes säng. Den tycker hon om mycket.

Marcus och jag har verkligen delat på ansvaret nu idag (känns toppenbra för oss båda!) och varit värsta teamet, allt har rullat som på räls även fast det tagit så lång tid. Vi hade mycket att stå i kan man säga men nu känns allt faktiskt riktigt bra!

Det blir att hänga upp en maskin tvätt till, ett par varv Kalaha och sen SOVA! För det var något speciellt imorgon har jag bestämt för mig. Just det, Jennies allra första julafton! Det känns väldigt speciellt faktiskt. Hoppas att hon kommer tycka om julen lika mycket som jag gör! Jag ska göra mitt bästa =)


Visst är det saker som är förjävliga mitt i allt men man får välja att ha det bra framför det sämre alternativet. Jag har blivit bra på att stänga av (eller som jag borde erkänna - trycka in det långt långt långt in för att hoppas att det ska stanna där). Så har jag alltid fungerat, och jag vet att det inte är bra men för tillfället är det det bästa jag kan komma på för att orka leva med vissa saker.






Kommentarer
Postat av: Christina

God Jul till er alla! Hoppas ni får en underbar julafton! :-)

2008-12-24 @ 13:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback