Grattis Marcus på din dag!

Mest massa många jättestora gosiga GRATTISKRAMAR till min älskade sambo, käre fästman och bästa vän som idag den 19 december 2008 fyller 29 år UNG (= Viktigt!).

Vi har haft en mysig morgon med en högst obligatorisk födelsedagsfrukost på sängen, härligt! Lilla gumman vår var lycklig över sina kex och efter det tränade hon en massa konster i sängen. Bland annat fick jag för första gången se henne ställa sig upp mot sängkanten, himmel vad skoj det är varje gång något nytt händer hihi! =)

Endast en liten fjuttig present fick Marcus/pappa i år. Nej då, den är inte så fjuttig faktiskt.. "väckarlampan" =)
Spänningen var total när vi provade den på hans nattduksbord.
Det ska tydligen vara ett skönt och mer naturligt uppvaknande om mornarna med en sådan Wake-up-light. Det är som om solen går upp och man vaknar sakta till det och ljudet man har valt. Till exempel fågelkvitter =)
Det står också att man ska vakna utvilad. Det har jag rätt svårt att tro på att man kan numera dock.. Men annars är den nog mycket bra lampan. Vi får väl se =)

Jag och Jennie bjuder även födelsedags"barnet" på en god middag senare idag. Thai thai thai blir det!

Det blir att åka till stan och antagligen Ingelsta med idag. Vi har nämligen inte brytt oss ett skit om julklapparna i år så vi har några få att införskaffa, till julen här hemma och julen i Linköping. Hos min pappa har vi valt att inte ge varandra klappar. Det blir julklappslek hos svärföräldrarna så där har vi bara ett varsitt paket att handla istället för hundra tusen som annars ;) Fast det är jätteroligt att shoppa julklappar tycker jag, när man har pengar...

Om tomten tycker att jag varit tillräckligt snäll iår så hoppas jag verkligen att han bryr sig om min julklappsönskan, för annars blir det aldrig av... jag känner mig själv rätt bra nämligen.
Men jag är nöjd med pussar och kramar och en mysig jul. Klappar gör inte min jul.











Kommentarer
Postat av: Lena

Julklappar tycker jag främst är för barnen...själv är julen framförallt en tid att träffas, umgås och ha roligt. Att käka julmat hör också till men så klart att jag inte vill vara utan julklappar när man har barn...man kan ju köpa sådant som de behöver för att göra några extra paket så som sockar osv...allt behöver inte vara dyrt bara det är några klappar var till barnen :)



ha en fin dag och vad mysigt du gjort för din sambo tillika födelsedagsbarnet :)



Kram

2008-12-19 @ 14:41:44
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Christina

Gratta Marcus från mig med! =)

2008-12-20 @ 02:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback