Follow the star on Christmas day

Varför firar man egenligen julafton på just julafton? Eller alltså, varför firar man jul den 24 december istället för att fira den 25 december,  på juldagen, så som man gör i många andra länder...?
Vår extremt djupa diskus vid matbordet nyss till den goda gröten och skinksmörgåsen ;P
Vi kom iallafall fram till att vi också borde fira Jul på juldagen (vi ska inte det förstås men man borde..) och så borde alla människor gå jättejättejättelångt och följa stjärnorna, kom Marcus på. Och gå tre-och-tre. Vad sägs? =)

Sylvia och Diane (Sylvias mamma) som är från Nya Zealand firar egentligen på Juldagen vad jag har förstått, så det blev nog en knasig jul för dem för idag var alla trötta och vi gjorde ingenting på hela dagen haha. De gick iofs på bio senare men jag vet inte, det kan man ju göra när som helst!
Jag ska nog ta efter dem vad gäller efterrätter också. Så nästa år blir det bara lite julmat och en massa olika efterrätter, stora och små. Inte för att jag är så förtjust i sådant men det ser gott och skoj ut och höjer verkligen kalaset till topp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback