Buy Nothing day



I förmiddags tog jag en välbehövlig paus i sängen med en kopp kaffe och min Mama-tidning, ja faktiskt så tog jag mig den tiden och bara njöt av att få ligga och göra en sådan sak som jag aldrig tar mig tid till, att läsa och slappa =) Det borde man göra oftare, tänk på det speciellt alla morsor där ute som aldrig prioriterar sig själv =P Jag är annars en av dem, men saker man är sämre på går ju att få bättre eller hur =)

Till saken då, läste om vad Mama spanar på i november och där stod det om "Buy Nothing Day" och jag vet inte varför, men ögonen drogs till det och jag blev så nyfiken.
Kollade upp mer om denna dag och det stod förstås en hel del vettigt om köphetsen som är idag.
Dagen syftar till att få människor medvetna om konsumtionsmönster världen över och få fram alternativ som gynnar miljö, rättvisa och mänskliga rättigheter.

Vill man inte vara med är det ju ens eget val, vill man vara med utan att tänka för mycket på allt sådant som drabbas av den stort ökade konsumtionen av allt så kan man ju iallafall för sin egen del se över sitt eget köpbegär. Det lär vara nyttigt både för plånboken och huvudet =)

Gå in här och läs mer om ni känner för det www.bnd.nu
 


Jag ska delta i detta. Buy Nothing Day den 29:e November.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Då får det bli en storhandling den 28:e eller 30:e istället då..? ;) Närå, men det där är ju tänkvärt.

2008-11-05 @ 22:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback