Dåliga kläder i härligt väder



Inga barn ute idag heller, regn regn regn. Jag var minsann ute som barn oavsett väder. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.. eller hur var det man sa? Jag tycker absolut att man ska vara ute trots regn och rusk, lite luft varje dag behövs, helst mycket. Men jag är dålig på att gå efter det själv. Jag ska ta mig i kragen. Det är ju faktiskt bara några regnkläder som behövs för min del så var det avklarat. Snygga stövlar har jag, men inte resten. Var hittar man snygga regnkläder, sådana som sitter bra alltså och inte som säckar. För nej, jag har ingen lust att klä ut mig till någon i Scream 18 bara för att det regnar! Inte ens ute i skogen där ingen kan se mig. Jag vill känna mig frisk faktiskt och inte som en brottsling. Regn är förresten rätt mysigt tycker jag. Speciellt förr om somrarna uppe i Nordsjö när det smattrade på taket och regnbågen fanns över vattnet. Fint.

Kommentarer
Postat av: Christina

Sist jag var på ICA Maxi hade de sådana där långa lite 'figursydda' regnkappor som jag berättat för dig om förut, bla så såg jag en lacksvart som jag skulle vilja ha!!! =P Är ju bara en liten bit då från stövelkanten och upp som inte är 'skyddad'... Kollade inte på vad de kostade, men har för mig att den blommiga som jag köpte för ett par år sedan inte var så dyr.

2008-11-15 @ 19:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback