Julen är här...

...eller iallafall förberedelserna inför julen. Vill ni veta då? Jo, julen känns faktiskt bra!
Jag älskar ju julen, julstämningen och ja allt som hör till, men för oss har det mest varit en jobbig sak att tänka på just det hur vi ska fira julen. Eller var alltså. Men igår kom jag på precis hur vi borde fira jul iår, så får vi se om det blir likadant i fortsättningen sedan eller om vi ändrar oss till nästa år.

Morgon och förmiddag blir det som tänkt. Jag, Marcus, Jennie och missarna ska fira jul här hemma tillsammans. Bara mysa, äta lite gröt och öppna klapparna till varandra osådär.
Sedan kommer det alltså bli att vi har julafton hemma hos oss i år istället för hos mormor. Det ska bli jättekul att fixa inför det! Har redan börjat planera mat, efterrätt och fika hihi. Det blir då med ena sidan av min familj.
På kvällen senare åker vi till svärföräldrarna och firar med alla dem där. Fast det blir nog mera på juldagen men att vi sover över där från julaftonskvällen, myser och umgås.

Nu ÄNTLIGEN känns det underbart bra med julen och jag längtar nu. Så som det ska vara.

Hur firar ni jul?



Kommentarer
Postat av: sara

vi firar julen hos mina föräldrar som att min man är muslim så firar han inte direkt men han är med.. men vi åker inte till hans familj och firar..

2008-11-21 @ 19:58:19
URL: http://sthlmfilur.webblogg.se/
Postat av: Marcus

Jepp, i år känns det faktiskt riktigt bra! Skönt att slippa allt farande, vill ju inte att julafton o juldagen ska kännas så stressigt som det gjort tidigare år. Särskilt inte nu när vi har Jennie. Tror du att jag kommer få nån julklapp? Lite snäll har jag väl ändå varit?

2008-11-21 @ 20:11:23
Postat av: Sandra

Skönt att det känns bra nu!

Jag ska till Dalarna, det blir jul hos Andreas farmor sen blir det väl lilljul hos mamma några dagar efter jul!

Jag tror inte tomten kommer att ge Marcus nån julklapp.. Tycker inte han varit snäll den dumma bullätaren:P!!!

Kramar

2008-11-21 @ 20:53:00
Postat av: Marina

För oss blir det att fira med andreas mormor och morfar hos hans moster nere i kalmar på en stor gård :) hoppas på massa snö. Sen blir det lilljul hos mamma på fredan. Andreas pappa blir det att fira med nu snart för de åker till australien i 3v den 20 dec (inte alls avis)

kraam

2008-11-21 @ 21:05:54
Postat av: Anna

Det låter ju jätteskönt och underbart! Vad härligt :) Och sen mys&pysseldag den 13! Det kommer bli en kalasjul :D Anna vetJag har inte råd att löpa en endaste julklapp i år, inge lön mer än hyra och mat för två veckor den här månaden :O Men tänker skita i att ha ångest för det och njuta över att få vara med alla nära och må bra ! :) ihh! Älskar jul! PUSSSSS!!

2008-11-21 @ 23:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback