Inga elaka små tandtroll

"Man ska ju inte "ropa hej innan man kommit över bäcken"... Men nu har hon den lilla faktiskt sovit i ca 40 minuter! Vi hade en jättebra kort nu-är-det-natt-stund som innebar pyjamas, tandborstning, lässtund i hennes rum och sedan var det Godnatt Jennie. Och hon sover! Visst har vi haft bra rutiner förut med men när tänderna började gro ordentligt så blev det ju helknas om kvällarna.
När vi gick ut ur rummet hennes nu så sa vi "aldrig!".. Aldrig att det skulle gå alltså, men nu börjar jag undra om det inte fungerade ändå. Visst kan det mycket väl hända att hon vaknar och det blir som sista tiden men vi får se.......
Idag har Jennie förresten accepterat att ha kvar vantarna på händerna med, toppen!"


Det stycket hann jag precis avsluta och så vaknade lillan ;P Jag har försökt natta henne i sängen nu utan att lyfta upp henne..  så nu får vi se hur detta går. Hon var klarvaken när jag lämnade rummet dock.


Hur sött är det inte med dessa saker egentligen. Tandborste med bitvänligt "handtag" eller hur man ska säga och någon gottetandkräm (inte för att jag skulle använda någon sådan tandkräm då ;) Jag är så kräsen med tandkräm. Den ska vara vit, inga konstigheter. Helst stark frisk minstsmak eller så).
Det är ganska speciellt att borsta bara två tänder hihi.. på lillan alltså :P Hon tycker att det är spännande och verkar tycka om det, det känns bra. Tänderna är det ju så viktigt att sköta bra.






Svar på kommentar: Jadå, Marcus jag tror att du kommer få iallafall EN julklapp, men det återstår ju att se... Än är det ju några veckor kvar till jul. Jag bör nog rådfråga vår kära Alexandra med.. Eller tomten bör nog göra det menar jag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Mest härligt med illans små gaddar! knasfaddern Anna längtar redan tills hon tappar sin första mjölktand, haha :O tyckte det var så roligt när jag gjorde det! La tanden under kudden, fick en tia.. sen sparade tanden i en liten burk (finns fortfarande kvar) :) hiiihi! Mest söt tandborste med tuggsak på! Sån borde jag med ha :)!

2008-11-21 @ 23:52:33
Postat av: Marcus

Det där med att rådfråga Sandra om julklapp till mig är jag lite skeptisk till. Hon är inte så värst pålitlig nämligen...

2008-11-22 @ 11:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback