The show must go on...

Nu är jag tillbaka här. Och hemma.
Använder fortfarande min bärbara computer eftersom jag är så sjuk nu att jag är sängliggande och bör vara det hela morgondagen med, sängliggande alltså. Eller helst helt frisk! Det är en stark önskan jag har nu, att få vara helt frisk.

Vi kom hem ikväll rätt sent. Jag undrar hur man skulle klara att halvera packningen två ggr minst om man inte hade bilen... Tyvärr är det också den som skördar vår dröm om att ha kvar pengar till något mer än till räkningar varje månad. Även om det i vissa andra länder skulle vara ett enormt lyxproblem. Vi har ju faktiskt ett hem med värme, vatten, dusch och toalett och vi äter oss mätta.
En annan sak angående ekonomi. Jag försöker att inte bry mig men inuti blir man ju både förundrad och förbannad faktiskt... Två saker förresten.
Hur kan en del människor vilja leva på bidrag som t.ex. a-kassa istället för att försöka få ett jobb? Nu menar jag fullt fungerande människor, som väljer detta (inte tillfälligt arbetslösa förstås, det är ju de som ska ha dessa pengar). Vad är det för framtid..
Sedan undrar jag över hur en del människor tänker när de klagar på att bidragen de får i de här situationerna är för små, de vill ha mer..

Mig själv kan jag klaga på när det gäller ekonomin i framtiden, eller snarare dess säkerhet. Har själv försatt mig i en situation som gör att jag inte kommer ha en krona när föräldrapenningen är slut, OM jag inte hittar ett arbete. Vilket jag faktiskt räknar med att göra! Misstaget jag gjorde var att lita på jobbet jag hade.

Äsch nu flög jag iväg.. Kan man inte prata så får man väl skriva då!
Jo just det.. Vi kom hem rätt sent från Marcus föräldrar där vi varit sedan i torsdags. Anledningen var ju då genrepet och mina föreställningar. Vi har haft det bra där allihopa, även om det inte varit så värst kul att vara sjuk och Findus attack mot Minus var även det mindre roande... *puuuuuuh*

Under premiären blev jag ju sjuk, jag var äntligen i detta proffsig och var med ändå och det var verkligen superkul, men väldigt kämpigt. Sedan vet jag inte om det var så proffsigt egentligen att utsätta stämbanden för detta. Min far tyckte inte att jag var för smart faktiskt men han och Catarina, som såg konserten igår, tyckte att det var jättebra. Skoj! Igår tittade även Christina med familj, glad jag blev =) och mamma och Christer var och såg den i lördags på dagföreställningen =)
Jag hoppade över en föreställning för att vila halsen. Under sista konserten hade  vi, 230 personer, repat in en grej och överraskade Leo med när han sjöng, fan vad kul det var hihi!! =)
Hemskt sorgligt att sånt här har ett slut, men jag kommer nog bli med nästa gång Tilling kör igång något med.


Blev riktigt dålig inatt och imorse när de andra skulle till deras arbeten ville jag verkligen gråta floder, för hur skulle dagen gå när jag mådde så vidrigt hemskt? Men jag bet igen och försökte och Jennie sov två ggr under dagen och något bättre var det med mig under dagen faktiskt. Ikväll är jag mycket sjuk igen med feber och halsontet.

Nyss har jag vägt några traderaprylar och ätit popcorn så det skulle göra ännu ondare i halsen (?).
Popcorn rekommenderas inte, men jag kan gott rekommendera lingondricka! Mums!

Jag skulle väl kunna berätta att Marcus blev mycket glad för Jennies termos hon fixat till sin pappa igår, en bild var det på dem två och med texten "Världens mest bästa pappa". Så den ska han numera ha med sig på sina jobbresor så att han alltid har med henne. Hon är förstås med i hjärtat men en bild på sin dotter är ju aldrig fel!





Min dator är inte sjuk den med alltså....


 


Kommentarer
Postat av: Marcus

Stackars lille Thiniz. Men imorgon, då ska du vila, o jag ska ta hand om dig o lillan. Ska försöka fixa en del hemma också. Du har varit "sjukt" duktig med all sång iallafall, trots att du mått så dåligt. Glad att du klarat det så bra! Nu ska jag snart komma o krypa ner. Puss o kram sötis!

2008-11-10 @ 23:37:50
Postat av: Anna

Råttor <3! ÅH snart är det jul! Gissa vem som äter massa lussebullar ohch lyssnar på julmusik? hiiih ;)!

2008-11-11 @ 12:43:14
Postat av: Anna

Ps. Marcus är förresten inte en råtta. Utan en LUS PÅ EN RÅTTA :O!!

2008-11-11 @ 12:44:15
Postat av: Pernilla

krya på dej sötis!! måtte du bli frisk snart.. vill ju inte att min gumma ska må dåligt..



puss min tuss

2008-11-11 @ 14:54:40
URL: http://pernillape.blogg.se/
Postat av: Christina

ha ha Var ingenting jag märkte iaf, men kul att köra 'spratt' med andra i ensemblen sådär..! =P

Men usch, nu får faktist de dumma baskiluskerna ta och ge sig och lämna dig ifred! =( kram

2008-11-11 @ 20:03:35
Postat av: freyda

håller tummarna för att du blir frisk snart!

skickar över lite kan jang och kraft

2008-11-11 @ 21:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback