Denna fredag

Vilken dag! Så blandade känslor. Jag har verkligen varit som en berg- och dalbana idag. Igårkväll, inatt och imorse full av ångest - jättejobbiga känslor, tack vare vår ekonomiska situation. Vet varken ut eller in. Önskar att det fanns en enkel lösning som bara dök upp helt plötsligt och räddade oss en aning iallafall, bara så att vi slapp oroa oss.
Det var ju inte alls såhär det var tänkt nu. Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig tyvärr. Speciellt inte när man låter sitt liv hänga på andra. Det borde man aldrig göra, men man måste ju tyvärr oftast det. Men man borde nog alltid ha en plan B tror jag.
Vet inte ens vad jag vill just nu. Eller ja jag vill ju förstås försöka njuta av mammatiden i hemmet för jag älskar ju det jobbet. Men det ger ju inga pengar... Man klarar sig ju tyvärr inte på kärlek och ett rent hem.
Om jag hade fått ha kvar mitt arbete så skulle jag gärna jobbat extra som jag hade funderat en del på. Det jobbet hade nog dessutom blivit mer roligt och givande om man inte var där varje dag. Det blir framförallt lite nötigt att inte träffa andra människor när man arbetar som Personlig assistent så inte varje dag nej.

Jag slappade på förmiddagen, sov och såg på One tree hill. Superskönt. Marcus är ju f-ledig fredagar numera. Han gjorde scones imorse, eftersom vi inte hade något bröd kvar. Det var gottit. Så jag fick det och kaffe på sängen. Tack gulle! Marcus har även lagat mat och bakat bröd, Rågklumpedumpar. Finns det något som låter klumpigare än det eller?
Så han har varit riktigt duktig idag och då blir jag glad, vilket behövdes :)

Bagaren hälsar att om ni vill baka bröd utan att kladda så är dessa perfekta!

 



Vi tänkte spela lite Wii ikväll, hann testa några saker mellan varven med lillan. Det var ju ett tag sedan vi spelade. Jag gjorde body-testet och hade gått ner 1,5 kg till bara sådär liksom, det trodde jag verkligen inte som jag fikar och känner mig onyttig. Trodde faktiskt att jag hade gått upp i vikt! Verkligen! Så jag blev rätt paff. Men en glading :)

Nu äntligen sover lillan för natten. Jag måste slänga mig i säng nu, ska upp tidigt med Jennie som vanligt. Hoppas att hon sover lite längre imorgon men det tror jag ju inte direkt...
Mitt sociala liv kommer nog dö ut nu tror jag. Har inte råd att ladda mobilen ens. Inte för att jag äger en fungerande mobil heller men har en krånglig gammal Ericsson som jag inte gillar och inte kan skriva på, knappt.

Men jag har fortfarande tak över huvudet.


Kommentarer
Postat av: sara

jo det är skönt att bara fira på ett ställe julen.. sen så kan man ju inte bara åka över till hans föräldrar som att det inte bor i sverige utan i azerbaijan.. jo det kan bli tufft med 2 barn och det är ju bara ca 1 år emellan dem.. och sen vet jag inte om min man har fått asyl här då än..

2008-11-22 @ 09:30:45
URL: http://sthlmfilur.webblogg.se/
Postat av: Anna

Alltid vi <3! Kärlek!!

2008-11-22 @ 11:32:38
Postat av: Anonym

usch ja vet hur det känns med det ekonomiska gumman... andreas blir juh klar med skolan nu i dec och det känna lite läskigt. Det e juh inte så att det är GOTT om jobb just nu :( Massa ångest i mig me, såå tråkigt.

Ska bli så kul att träffas snart, saknar.

massa kraam

2008-11-22 @ 15:48:50
Postat av: marina

Det va ja, marina L som skrev inlägget innan. Förstår inte att namnet försvinner ibland :(

2008-11-22 @ 15:50:00
Postat av: freyda

så himla jobbigt med pengakris :( så jobbigt att behöva tänka på sånt nötande. krama

2008-11-23 @ 16:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback