En latdag

Jag gick upp vid 06.30 hur trött som helst - som vanligt ;) Lillan får välling, gos och bus - som vanligt :)
Vill inte att hon ska bli trött innan min läkare har ringt eftersom jag vill få sova den tiden hon sussar på förmiddagen. Självklart blev hon trött redan vid 08.00 och telefontiden är 08.30. Jag läste lite för henne och fick det som så att hon var vaken en tre kvart till. Eftersom jag väntade med att lägga henne blev hon för trött = vill-inte-sova-trött. Dumma mig!
Men läkaren ringde en halvtimma sent och då hade jag precis fått sötisen att somna och sova gottit. Så det blev jättebra och samtalet gick fort - så jag fick minsann sova ett tag jag med hihi.
Samtalet gick också väldigt bra och smidigt. Jag hade bestämt mig för att jag inte ville sluta med medicinen än för att jag inte törs det och för att jag inte alltid mår så bra nu heller, även att det är extrem skillnad mot då för några månader sedan... Men det visades sig att jag absolut inte ens ska göra det, man gör aldrig så utan minst ett år ska man äta den. Trots att jag egentligen inte vill ha den alls så känns det väldigt bra. Vill ju aldrig hamna där nere igen!

Dagarna går jättefort! Liten växer och gror och blir snabbt stor... Men kul är det. Hon vet exakt vad lampa är, hur man kittlar mamma och hur mamma låter då. Hon kan gå när man håller i henne, sitter bra och är en mycket musikalisk liten tös. Hon pratar, skrattar, funderar, undersöker, busar, leker och älskar att pilla i mammas hår (och att dra i det, morr!)

En till sak hon tycker mycket om är att duscha!
Ibland duschar hon i matstolen, ibland med mamma och ibland med pappa. Supermysigt och kul!






Den här dagen har vi inte gjort någonting typ. Jag har tränat en timma, lagat mat och diskat typ. Så det blir en hel del imorgon istället nu då förstås men man behöver en sådan här dag ibland.
Tänkte gå till Öppna en stund imorgon och sjunga lite och så ska jag städa.

Såhär trötta har vi varit idag.... (egentligen är det väl bara jag som är såhär trött, inte hon så ofta haha)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Man MÅSTE unna sig sådana dagar!!

Puss på er

2008-10-02 @ 13:52:03
Postat av: Christina

Nä, man ska absolut inte sluta för tidigt... Jag gjorde det misstaget och var snart tillbaka på ruta ett igen... =/

2008-10-02 @ 17:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback