Tandläkare

Ibland känns livet så surt, inte allt förstås men mycket som är väldigt viktigt, och man vet fan inte hur man ska göra med något. Som vanligt har det varit en dag där jag inte varit glad eller okej hela dagen. Varför måste det vara såhär? Trots att jag är så jävla positiv med allt jag gör om dagarna och tar tag i allt, i alldeles för mycket dock. Nej, tyvärr är det inte jag som förstör eller drar ner mig själv, då hade jag kunnat lösa det med mitt sötsug på ett gott liv.

Var ju hos tandhygienisten idag då... Fick väl inte alla tre domar jag verkligen trott men en mycket jobbig och dyr dom fick jag tyvärr. Jag kan iallafall börja med den bra saken...
"Det här var de finaste tänderna jag nånsin har sett" sa hon... och oj så glad jag blev. Hon berättade det till och med för en av tandläkarna som kom in senare för att hjälpa till med en sak. Så ja de är helt underbart att få höra förstås!
Dock får jag igen nu för att jag inte gick med på tandreglering då 2002 när de ville dra ut min lilla mjölktand jag har så den bakom kunde ta sig ut RÄTT. Nu växer den som ska ut lite snett och jag valde att de skulle skicka mig till ytterligare koll så får vi se vad priset blir.. Handlar ju om väldigt många tusenlappar. Men jag måste dra ut tanden och få den andra styrd i rätt riktning, annars blir allt katastrof så andra tänder kommer dö annars.
Så det gick väl både bra och dåligt idag... Dock en väldigt trevlig och bra tandhygienist tack och lov.

En till bra nyhet är ju att Milla snart kommer till oss igen, som vi längtar! Löste sig ju även i veckan för mig med en sak då Milla kunde ta Jennie då. Det kändes annars väldigt jobbigt för ett par veckor sen, innan vi bestämde det. Skönt skönt! Hon ska även med på Jennies läkarkontroll (sådan 6-månaderskontroll fast hon nu är 7 mån strax;)) och det känns ju jättebra! Blir dessutom MILLAMAT  för oss snart, wohoooo! Love u sis.

Fortsätta städa då... För det blev inte så mycket gjort idag då eftersom jag letar jobb/pluggar de dagar Marcus är föräldraledig..... Hinner aldrig ifatt med städ och tvätt, får flytta till en tvåa snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback