Mitt barn har börjat trotsa!


Den mysiga och roliga fingerfärgsstunden vi tänkt att vi skulle ha i duschrummet häromdagen var inte så rolig. Burkarna gick ju att stapla osånt men fy så kladdigt det var... "uff" tyckte Jennie! Så det blev ju inte mycket målande inte.


Vi har kommit fram till vad Jennies härliga betéende handlar om. Hon har varken ont i hals, öron eller tänder som det verkar utan hon har börjat använda sig av TROTS. Inte hade jag väntat mig det riktigt än men nu är det väldigt tydligt. Hon vill verkligen bestämma över oss och över henne och få som hon vill hela tiden. Jag och Marcus satt och läste om det medan hon skrek "förtvivlat" förut och efter en stund tystnade hon och behövde den där lilla stunden till återhämtning, sen började hon leka ;) Nu kan vi handla på ett helt annat sätt när vi förstår varför hon är som hon är nu och att hon inte har ont nånstans. Skönt att veta, även att jag tror, med hennes alltid starka personlighet, att det kommer bli några tuffa år med olika trotsperioder. Sådär lite lagom extra tufft att man kan komma att bryta ihop då o då ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback