Har fått ett barn som vill stanna på dagis?

I måndags blev det pepparkaksbak från tidig förmiddag. Anno kom ut hit och så myste vi med julmusik och glögg. Jag vet att det ser ut som att det är Anna som tycker det är roligast att "leka" men Jennie tyckte faktiskt att det var jätteskojigt (också)! :)

Imorse var jag igång igen, jag gjorde en sats peppisar till då, nu är burken full men mer än så är det inte. Får se när Lussebullebaket ska ske med då. Det är jag dock inte så sugen på men lussekatter vill jag ha minsann så det är bara att ställa sig och baka nåndag snart.

Innan jag avslutar kvällen så måste jag tala om att jag märkt stor skillnad på Jennie när jag hämtat henne från förskolan de senaste gångerna. Igår hade vi ingen vagn så då gick vi till dagis. Hon gick duktigt hela vägen och stannade inte ens när vi började närma oss. Sen blev hon litegranna ledsen men inte så farligt. Imorse var det coolt! Då bar jag inte ens in henne till personalen utan hon gick bredvid mig snällt hand i hand. Sen sa hon bara hejdå när fröken kom och mötte oss (!). Och när jag skulle hämta henne så var det inte direkt nåt speciellt att mamma kom men hon gick strax sakta mot mig och sa hejdå till alla. Väl i hallen dock ville hon inte hem och storvägrade att klä på sig! Hon blev förbannad och grät och skulle då inte ha några skor eller overall eller något annat på sig! Kan det ha släppt nu allt!? :D Då tog det mindre än 3 månader och alla hade rätt! Det skulle ge med sig om jag bara inte hade någon brådska med det :) Känns fantastiskt detta! Men ja, ta-i-trä-om-man-säger...


                                                  
                                   
                                   


Kommentarer
Postat av: Åsa

haha, vilka härliga bilder! Skönt att det går bättre med dagis!

2009-12-03 @ 13:40:05
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: mamma

vilket julstök, så mysigt..fint förkläde, så bra att det kom till användning

2009-12-03 @ 15:42:58
Postat av: Christina

Åh vad roligt, hoppas det håller i sig! :-D

2009-12-04 @ 00:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback