Lyxig kväll och än mer eftertanke

Efter en trevlig kväll med riktigt god mat som Mattias kom hit och lagade, tårtförberedelser, sista valet i Bonde söker fru, tradera-packande, julklappsinslagning och ett litet bad ska jag nu hoppa i sängen. Alldeles för sent IGEN! Dygnen behöver vara längre, jag hinner faktiskt inte med allt som ska göras på en dag! (Hur ska DET gå när jag jobbar?). Matte lyxade till dagen för oss genom att överraska med öl och vin till maten! Är det något man gillar här i livet så är det sådant här! Förgyller vilken dag som helst liksom.
Tårtan står i kylen och väntar på chokladkross och smarties som ska på imorgon bitti kl 06, sedan bär det av för den till Marcus jobb för att bli smaskad på :) En del i firandet av Marcus 30 år om man säger...

Har betalat in en slant idag från mig och Milla till insamling av minnesbok och blomsterkrans till Rickards begravning från hans vänner. Det känns bra, och det blir en minnesstund i januari sedan då det lagt sig lite för hans familj med begravning och så. Han syster ville deltaga även vid minnesstunden. För våra gamla tider vill jag gå dit, ta farväl samt skriva i minnesboken. Kan inte förstå att en 25-årig killes enda, för honom, utväg blev att lämna allt och alla, det känns helt oförståeligt att han inte finns mer. Men jag hoppas att han gjorde rätt för sin skull och att han nu har det bra, lugnt och skönt.

En annan sak idag har fått mig att förstå ännu mer hur värdefullt ens liv är. Man ska verkligen vara rädd om sig, om sin kropp.. sitt liv.. sina nära och alla människor.

                                         
                                            


Kommentarer
Postat av: Milla

När kommer Matte hem till mig och lagar mat?

2009-12-17 @ 02:49:03
Postat av: Thina

Det kan man fråga sig! Liiite dålig stil att inte göra det!

2009-12-17 @ 07:41:11
URL: http://superhiniz.blogg.se/
Postat av: Matte

Tja.. det är ju en bit att åka, whenever you want babe :)

2009-12-17 @ 19:48:08
Postat av: Matte

Här finns receptet numera :)

http://www.smalarecept.se/2009/12/17/flaskfilegryta-med-kryddig-korv-tips-fran-mattias/

2009-12-17 @ 20:01:14
Postat av: Christina

Är så lätt att glömma bort hur värdefulla våra liv är, och man tål att påminnas om det... :-)

2009-12-20 @ 00:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback