På middag i stan

En kvarts besök på Hageby centrum för att köpa blomma till mormor, och jag tog en sväng in på h&m och köpte upp min 400-kronors check jag fick i julklapp av mamma. Det kostar med underkläder! Så bra, nu kan jag kasta ett gäng jag inte vill ha kvar.

Hemma hos mormor blev vi bjudna på porterstek som var galet gott! Hade glömt att det var så gott så jag är glad att vi har en snart-nångång-inbjudan till portersteksmiddag hemma hos Yvonne och Lasse :) Om jag varit ensam idag under middagen hade jag lätt slickat upp såsskålen ;) Missade att fota just huvudrätten tyvärr men förrätt, efterrätt och kakfat (med mina favoritkakor sen jag var liten) blev dokumenterade! Jättemätt ännu och allt var suveränt gjort av mormor som alltid. Rena kalaset! Har dock "mjölkmage" nu. Hon hade gjort allt laktosfritt (så duktig så!) men missat att det är laktos i vaniljvispen som efterrätten var tillagad med. Jag tog en tablett men så åt jag upp halva Jennies och halva Marcus med haha så det räckte ju inte men EN tablett. Så nu är jag förstås BÅDE uppsvälld till tusen och har ont i magen. Så kan det gå!

                                               
                                               
                                               

Kommentarer
Postat av: mamma

vad smaskigt, måste göra porterstek

2009-12-29 @ 12:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback