Film för första gången...

Igår kom Anna hit så vi myste och jag kunde tänka lite på annat faktiskt, det var rätt skönt. Fast den där stora klumpen i mig finns ju hela tiden. Väldigt skönt att ha henne här. Att ha sällskap även fast man inte orkar åka någonstans typ.
Vi gick en promenad i någon timma och hade med oss kaffe ut i termos. Skön luft var det ute också!

Vi såg för allra första gången en film tillsammans jag och Anna. Kors i taket! På åtta år eller något sådant så har vi alltså inte sett en film ihop! Det har hänt att vi satt på någon film men det har aldrig fungerat - vi pratar så mycket hela tiden så vi nyttjar tiden till det istället och har då stängt av filmen. Knas, för det är ju så mysigt och avkopplande!
Men vi klarade oss igår. Filmen var lite mer än 2 timmar och med några pauser gick det superbra!

Filmen Half Light såg vi och den har jag haft på datorn jääättelänge, inspel från tv:n. Den var jättebra! För att vi skulle få Marcus att se denna "Romantiska thriller" som den kallades så sa Anna i början att det var en skräckis. Det konstiga var att det var ju det! Och romantisk-ordet vet jag inte varför det fanns med i genren. Det var inte speciellt mycket av det direkt. Nu ville ändå Marcus bara se filmen till maten och sedan sitta vid datorn tyvärr.

Maten igår blev Sandras tips pasta med kycklingsås fast på mitt sätt då.. som jag tycker blev mer som en skitgod stark kycklinggryta efter min tillagning, så det blev nog en lite annan rätt än Andreas-maten. Men Andreas är fortfarande experten förstås!

Fikade också utan FIKAbröd så vi klarade oss förbi vårt gottesug som vi hade igår och drack enbart kaffet. Nice!

Vi såg en annan sak på teve igår också. Det där vidriga supersvenska pinsamma semesterprogrammet som de börjat sända. De sände från Thailand och jag och Anna var så arga hela tiden på skiten. Äcklig reseledare som skaffat flickvän där nere och tyckte att tjejerna där var mycket bättre för att i Sverige fick man minsann tvätta sina kläder själv fast man hade förhållande och så var det ännu mer ännu sjukare saker som ju ärligt talat inte kan sändas i tv eftersom det var olaga saker. Men tydligen gick det. Om det inte blir världens rabalder om det så måste vi ha fattat totalfel, men njae va..

Anna sov över och när Marcus gått till jobbet sov hon i vår säng och vet ni vad! Vi fick sova ända till 09,45!! Jag var uppe vid 06 och lillan fick flaska och ny blöja men somnade om sedan. Fantastiskt!
Sedan började vår dag... och jag återkommer om det senare ikväll.


Tror att det ska finnas en tvåa av den här filmen, den vill jag se!


Kommentarer
Postat av: pernilla

Håller med om det där reseprogrammet. så pinsamt att man bara ville gråta.

2009-01-19 @ 01:35:57
URL: http://pernillape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback