Tipsa oss om mat!

Varma mackor är gott! Blev så sugen nyss på det, igen. Så nu har jag två sådana i magen så nu kan jag sussa gott. Har funderat på det här med mat... Och Marcus med. Vi är numera verkligen urusla på att komma på maträtter! Alltså man blir ju rätt trött på det mesta efter 25 och 29 år, så vi skulle behöva och vilja ha nya idéer!
Vi äter allt för ofta tacos, men det är så gott så det fortsätter vi nog med ;D

Vi hoppas på er hjälp faktiskt. Blogg + läsare = massa tips på maträtter! Eller hur?



Kommentarer
Postat av: linda

Är liak dålig på det jag. OCh är är baar 25 år...hur ska det sluta liksom?

T o m barnen har tröttnat på att få samam mat, då är det illa. :-D

2009-01-12 @ 00:28:36
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: pernilla

hemmagjord pizza e gott, pajer av olika slag. pasta med olika röror, kallrökt lax potatis o romsås, kokt torskt med äggsås, tonfisksallad, pasta med olika röror..

2009-01-12 @ 02:03:24
URL: http://pernillape.blogg.se/
Postat av: Alx

fiskgratäng, sallader (kyckling,räk,kräft,krabb,veggo), köttfärsås, korvsås, kycklingrätter, köttgrytor, soppor i mängder finns de ju, fläskfilé kan man göra massa gott av ja du vad ska jag komma på mer hehe det finns massa bra receptsidor typ tasteline.se (tror jag fdet var)

2009-01-12 @ 02:39:30
URL: http://rudebilly.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Nu är ju inte jag så duktig på att laga mat men jag har ju en kock här hemma så tänkte att jag kunde skriva var dag vad han lagar:P

Idag har vi ätit: Pasta med kyclingsås. I såsen hade herrn paprika, purjolök, mjölk o kyckling. Jag hängde inte riktigt med i själva tilllagningen men tror han brynde kycklingen, purjon o paprikan, kryddade med salt o vitpeppar, strödde på mjöl o sen på med mjölken. kokade sedan det hela ett tag för att få bort mjölsmaken o blandade sedan såsen med pastan. Undrar jag vad det blir för smaskigt imorgon:P

Massa kramar

2009-01-12 @ 15:33:47
URL: http://dojjanjagandreas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback