Till farmor och farfar <3

När vi var i stugan kom jag på att jag skulle göra det jag kom på dagen innan midsommar, så jag gick ut och plockade blommor och gjorde en krans till farmor och farfars grav. Det var inte helt lätt att veta hur jag sedan skulle lägga den, inte så bra att lägga på gräset som att de klipper gräset och sådär där men hade inte mycket alternativ. Så, så fick det bli men jag blev nöjd och det kändes bra att ha gjort något själv och lagt dit.

Minns när jag var liten och hade en period när jag målade på fina stenar. Jag var ofta hos farfar och satt där länge länge länge... Så jag målade en sten en gång innan jag skulle besöka graven, och skrev på den. Farmor tyckte att det var så fint gjort minns jag. Hon älskade att jag brydde mig så mycket och hon visste att jag var där ofta. Ibland, ja ända fram tills detta året då, så ringde hon och frågade om blommorna, ljuset etc var från mig.. när jag varit på kyrkogården.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback