Pippi Toppetoppe

Dagen har varit bättre än väntat med lillan som knappt kunde sova inatt p.g.a hennes mjölktänder som är på g upp igen... Själv är det halsont, förstörd rygg och mensvärk som krånglar till min dag. Men vi gör det bästa av den och ska strax se en stund på Pippi Långstrump tillsammans och bara mysa i soffan.
Vi har sprallat med en massa bus och skratt ändå och så har vi läst en av Ellen-böckerna ett par gånger. Jennie brukar låtsas kasta upp bollen precis som Ellen gör i boken och så voffar hon som Buster.



Vad kul att det är några som funderat på Lundell. Jag hoppas att jag får en sån biljett i present till då jag hihi. Eller att jag har råd ändå av att jag fått ett jobb. Är det nåt jag vill ha så är det det! Ett jobb alltså.
Känns riktigt illa att man blev av med jobbet under den mest knäppaste tiden. Men man får ju ta det därifrån.. Det är bara att fortsätta försöka. Det är när "Tack för din ansökan, tjänsten är redan tillsatt"-breven, ett efter ett, dimper ner i inkastet som allt känns en gnutta hopplöst ett tag. Och det är ju inte så konstigt iofs. Men jag tror att allt ska lösa sig, så det gör det nog. Hoppas snart bara! Tur att pengar inte är allt, det vore bra hemskt iallafall!

Nu väntar Pippi Toppetoppe som min syster sa som liten. Inger "Pippi" Nilsson bodde förresten förut i ett hus på gatan intill den Marcus mormor bor på i Kisa. Lite småkul.


Kommentarer
Postat av: tezzan

hoppas pippi var bra =)

hoppas oxå att det halsont försvinner så vi kan ses i veckan=) Onsdag eller torsdag kväll ska passa oss, vilken dag passar er bäst då??

2009-06-08 @ 18:05:25
URL: http://tezzankullbohr.blogg.se/
Postat av: Marina

jobbigt när ni är lite hängiga båda två, tur ni har varandra och pippi

2009-06-08 @ 19:46:37
URL: http://violfudge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback