Kronan på verket!

Jag ägnar en del tid åt inredning, inte så mycket hemma just nu av ekonomiska skäl men, allt med det att göra i stort sett och ofta kikas det förstås runt på alla nätbutiker som finns. Har varit inne lite på en sida som heter detaljochdesign.se . Här följer några av mina "favoritprylar" därifrån.

                                                                                     

                                                                                      
1. "Kronan på verket". Älskar denna ljusstake i form av en femuddig krona i polerad mässing och det skulle vara så fint med en sådan i Jennies rum när vi kan fixa till där inne. Design: Jan Landkvist / Formtanke och den kostar 249 kr. Finns även i Silverplate och den är lika fina den så det skulle vara svårt att bestämma sig! Men guld är ju guld :)

2. Barockskrinet är verkligen en fin liten ask som jag tycker mina (få) käraste smycken skulle må bra i. Skulle gärna ha det på sängbordet, med t.ex. mitt guldhjärta (halsband) jag fått av min fina.
Formen på det här skrinet är som de många som görs i metall med sammetsinsida. Detta är i betong! Häftigt tycker jag. Design: Tove Adman, som ofta gör saker i "fel" material. Kända saker gör hon i ett helt annat material än det som man är van vid. Kul idé! Pris för skrinet är 315 kr.

3. Jag ogillar verkligen alla våra muggar vi har hemma. Marcus håller inte med. Slutar det med en varsin hylla muggar kanske? Jag är mycket för muggar/koppar som är tunna egentligen, men dessa stengodsmuggar talar för att jag är öppen för annat med. Just dessa är inte mina favoriter, men jag skulle väldigt gärna vilja ha stengodsmuggar! Gärna i lila, vit eller grå ton.


Jag kom att tänka på en sak när jag skrev namnet på ljuslyktan "Kronan på verket". Vi har haft vår fina plastiga julgran i många år nu, men vi har ännu inget på toppen! Det ser väldigt tomt ut. Men jag vill inte ha någon vanlig glittergjord stjärna ni vet. Något speciellt ska det vara! Tips gärna!


Kommentarer
Postat av: Hella

jag kom oxå på det att jag inte har någon stjärna till toppen av granen. Men jag har ju inte satt upp än, det funkar kanske utan... Annars får jag dra coh köpa en :D

2009-11-12 @ 15:50:03
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback