Hur ser veckorna ut?

Har kommit på mig själv med en sak. Om jag ska göra något jag är nervös för eller inte vill göra så känner jag att det är lång tid kvar bara det är under "nästa vecka". Det spelar liksom ingen roll om det är en vecka innan eller om det är två dagar kvar - bara den jobbiga dagen hamnar under veckan som kommer efter. Konstigt.
Och det kan ju bli extra jobbigt om jag därför nångång inte ordnar barnvakt i tid, haha ;)

Jag ser verkligen veckorna som ett rakt streck. Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lördag, Söndag - och där var det stopp för den perioden! Sen börjar en ny period. Därför startar jag ofta nya saker på måndagar, och det fungerar bra för mig. Vissa ser ju veckorna som runda eller hur man ska säga... Att det går runt runt runt, och har kanske annat som period-start/stopp... månaden eller kanske rentav året. Man kan säkert tänka sig veckorna som färger eller symboler också. Alla har väl sitt sätt :) Gud, vad det finns konstiga intressanta saker att fundera över här i livet! ;)

                                

                

                                                 

Det känns som jättelång tid kvar till på måndag då jag ska göra något jag är lite skraj för. Men ändå är det ju faktiskt bara tre dagar kvar! Men det ska bli en rejäl lättnad efteråt iallafall så jag får tänka på det, när det väl börjar närma sig alltså... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback