Kommer jag få en knorr nu?

Varken en knorr eller någon rosa hud
har vuxit sig fram (inte än!) men pest o pina är det när det gäller mitt konstiga mående.


Först nu har jag tagit mig upp ur sängen en sväng då jag behövde komma på knep för min märkliga huvudvärk, som även hindrar mig från att somna ifrån detta sjukdomstillstånd ett slag. Står inte ut att må såhär, önskar så att jag var frisk!

Det troliga är att jag fått den där högst omtalade grissjukan (svininfluensan) då alla symptom stämmer utmärkt. Kan förstås vara "vanlig" influensa med men jag inser att det nog inte är så.
Får se om de tar emot mig på vårdcentralen, behöver något som hjälper min skalle. De vill inte att man kommer dit om man har den där skiten. För smittorisken är så stor.

Det känns i vilket fall helt annat än utmärkt detta. Kroppen värker som aldrig förr när jag varit sjuk, likaså huvudet! Känner mig helkonstig, förutom alla vanliga symptom så virrig och lite skrämmande med den tunga andningen. Men vafan jag tillhör en frisk grupp människor, tack och lov, så jag är väl frisk om några dagar får jag hoppas. Marcus börjar med bli dålig nu tyvärr så jag hoppas mitt tillstånd blir bättre snarast för att vi ska orka ta hand om skruttan.

Dagens undran: om det är den omtalade flunsan och mamma är dålig, pappa börjar bli... Klarar sig dottern kanske ändå?
Dagens stora behov: hopp om tillfrisknande, dundervärktabletter, glass-o-blåbärssoppa, honung till halsen, massage och en bra film.


Kommentarer
Postat av: tezzan

usch då gumman ;( hoppas det inte svinsjukan,

Krya på er =)

2009-11-08 @ 15:37:45
Postat av: Christina

Men usch.. =( Inte roligt alls. Hoppas det går över fort..! Vi får försöka ta vår date nästa gång jag är i stan istället då... =(

2009-11-08 @ 17:42:46
Postat av: Magnus

Borde inte thinizar ha inbyggd imunitet mot såna saker? :( Och bra film ja ... nu skulle du ha haft Kevin Costners senaste "Swing vote" hemma. :( Lättsam och allvarlig på samma gång. Och mer inspirerande än vad man tror först.

2009-11-08 @ 17:59:52
Postat av: Magnus

"Immunitet" skulle det vara.

2009-11-08 @ 18:01:15
Postat av: Gunila

Här har vi grisat färdigt. Jag var bara hemma 2 dagar men det tar otroligt lång tid innan man är riktigt pigg igen.

2009-11-08 @ 21:50:25
URL: http://www.nogg.se/gunila

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback