Tankar om tankar...

Fröken S (som var jättebra) har slutat och fröken E har ersatt hennes plats. Jag blev nästan förvånad över hur direkt jag tyckte hon smälte in som en i gänget och som fröken till Blåsippans barngrupp. Det blir nog kanon! Jättelätt att prata med henne så ja allt känns bra, förutom mitt lämnande av ett jätteledsen barn. Nämligen Jennie.

På vägen hem gick jag i konstiga tankar, om just konstiga tankar. Och kom fram till att precis alla människor tänker allt möjligt hela tiden och därbland en hel massa saker som nog kan betraktas som lite underliga tankar.

Som när man är ute och går till exempel...
Hur ofta har jag då inte tänkt på detaljer, om varför just "det där" lövet blivit rött när "de andra" är gula...
Hur ofta har jag då inte tänkt på vad som är i just "hennes" påse eller om "han" är morgontrött.
Undrat om och isåfall varför "den personen" är ledsen, eller om "den där katten" har en snäll husse, eller hur många stenar det ligger just inom "den där" plattan på trottoaren...

Åh, ni borde tala om om ni har några jättekonstiga egna tankar att bjuda på! :)

Ja, okej det här var nog rätt normala småkonstiga saker och jag tänker rätt mycket som kan vara JÄTTEkonstigt också när jag är ute och promenerar själv eller ligger i sängen och inte kan somna. Men jag kommer inte på sådant just exakt för stunden, tyvärr! :) Nu har tankarna bara gått till just det där med att man tänker på så mycket olika saker inom en och samma minut, och hur tankar ger tankar som ger tankar.

Och lite trött kan man säga att jag är också. Kaffe på detta kanske!?


Kommentarer
Postat av: Magnus

Jättekonstiga egna tankar ... det är ju mitt specialområde, som du vet. Men du har väl hört alla redan va? ;)

2009-11-03 @ 16:04:43
Postat av: Marcus

Nu blev jag ju sugen på kaffe bara därför! Jag funderar mest på varför jag alltid har en Pingu-trudelutt på hjärnan. :)

2009-11-03 @ 21:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback