Idolfredagen färdig...

                                                Då var ett ytterligare Idol-avsnitt klart då.



Jag var rätt nöjd med att få höra att två av mina två favoriter gick vidare. Alltså Erika och Tove.
Tove har chockat mig, för några veckor sedan redan, genom att visa att jag visst hade lite "förutfattade meningar" om henne faktiskt. När jag såg henne de två första gångerna tyckte jag att hon såg tråkig och stel ut, kanske även lite blyg var nog tanken... Men hon visade sig vara helt annorlunda sedan, och speciellt på scenen!
-Helskön brud- tycker jag idag om henne. Smågalen (me like!), cool och förbaskat söt helt enkelt!
Erika chockade mig nog först idag, hon visade en annan sida idag än annars. Hon är så söt och go, och sjunger så fint. Alltid. Men idag visade hon även styrka, lite tuffhet och en hel del go´ i sig, och jag tycker att det var jäkligt trevligt att se faktiskt. Hon var ju ändå min första favvis! Och jag gillade henne även när hon sökte till Idol sist.
Ja, jag tror på dessa två fina tjejer, och en kille jag tror på är Calle. Men jag gillade inte helt hans framträdande idag. Han är iallafall en "rocker", och det fastnade jag för direkt. Hoppas bara att han kan ge lite mer?

Jag är helt med på att de två som "hängde löst" gjorde det. Jag är inte förtjust i någon av dem. "Honom" inte sångmässigt eller något annat. "Henne" kan jag tycka sjunger rätt bra men jag gillar nog inte henne i övrigt så mycket. Men sådant är förstås svårt att säga genom tv. Men när man ser Idol på tv ser man ju något framför sig från just "på tv" och jag vill gärna bilda mig en helhetsuppfattning som artist. Jag tänker inte bara på sången, eller bara på showen för stunden, eller bara på hur de ser ut. Det är så mycket mer. En helhet är mycket! Och nu kan man inte ens räkna med själva riktiga personligheten för den känner ju bara de till som känner dem in real life.

Men ett bra helheltsintryck, det vill jag ha. Även om rösten/sången är det jag går på först...


Kommentarer
Postat av: Anna

Erik och Tove är mina favoriter=)!

2009-10-17 @ 12:00:16
Postat av: Anna

Erik och Tove är mina favoriter=)!

2009-10-17 @ 12:00:34
Postat av: Erika

ja hon hade ju ordentligt med kläder på sig och vi var ju inte ute hela dagen så det var väl kanske inte så farligt, bra var iallfall att hon inte var på dagis dagen innan hon blev sjuk. ha en fortsatt trevlig helg!

2009-10-17 @ 13:19:17
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback