Ett par gångna dagar...

Fredagens besök på arbetsförmedlingen gick bra (kändes som sist halvt onödigt, men i längden får vi väl hoppas att det faktiskt kan ge mig något också när jag nu lägger tid på det istället för att leta jobb just den tiden...) De är iallafall trevliga och hjälpsamma på stället och jag fick en schysst handläggare så det känns ju bra!
Efter detta stora möte mötte jag upp Alexandra vid kaktusplantorna och så vandrade vi upp mot city. Det blev babbel och små kebabs på Istanbul - som vi ääälskar. Sällskap till stationen för att ta tåg och buss till Skärblacka igen. Hämtning av min lilla på daggisch (en mkt bättre dag där för henne och ingen vrålpanik hem, hon satt dessutom och lekte på egen stol vid ett litet bord när jag kom! Yes!) och så hem för mys och lek.

Tacogratäng och Mattebesök följde men jag var väldigt osocial mot dessa här hemma och pratade i telefonen hela kvällen, vilket jag ville och behövde. Så kan det vara!
Många känslor denna fredagkväll och jag var inte på topp inuti om jag säger så. Men jag hade fint stöd eftersom jag har några få väldigt bra människor i mitt liv. Lyckligt lottad! Verkligen.

Lördag trodde vi att vi skulle på middag hos mormor. Hon hade bjudit in oss, mamma o Christer, mina svärföräldrar och svärmormor :) Sistnämnda fick tyvärr lämna återbud dock. Ja, vi trodde middag men vi kom på världens kalas med fördrink, trerättersmiddag och fika. Vitt och rött vin och likör. Hon hade gjort så fint och verkligen ansträngt sig massor. Gulliga hon <3 Hon tycker ju att det är superkul, men numera bör hon nog ta det lite lugnt och inse att hon inte orkar lika mycket längre. Men det där kan man tjaffsa om bäst man orkar för hon stänger av öronen vid sådant hon inte vill höra. Envisa äldre människor finns det gott om!

Detta blev helgens update. Haft mycket att tänka på så bloggandet har blivit försenat. Men nu är jag på igen!
Hoppas ni haft, och har, en toppenhelg!

                                 
                         


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken fin middag vi var på

och Jennie hadde så fina kläder.

2009-11-03 @ 17:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback