Grönsaks- och vitlöksröra med olivolja

Det var några som ville veta hur jag gjorde röran som jag hade på baguetterna jag visade här i bloggen häromdagen. Bland annat via kommentarer.
Jag kan tyvärr inte säga exakt, inte mängd och så utan jag kör "på en höft" som min mormor brukar säga så att mamma inte fattar ett skit av hur hon ska göra ;)
Men jag kan förstås berätta vilka ingredienser jag använde, och vilket bröd kvittar nog egentligen! Jag skulle föredra baguetter men annat går med bra. Välj bröd efter smak och sätt in de i ugnen ett tag för lite färg.

Perfekt som förrätt med en klick matyogurt på och en kvist persilja eller annat. Men även gott att bara äta som det är som lättlunch eller kvällsmat. Mumma, men man stinker vitlök dagen efter så ni vet ;) Jag skiter i sånt!

Hacka en bit gurka, ett par tomater, lök och vitlök i smått smått smått och häll i en bunke. Slingra över olivolja och krydda med vitlökspeppar, grillkrydda, lite salt, lite vitpeppar och svartpeppar. Rör om noga och klicka på röran på brödet. Klart! Lätt som en plätt eller hur!


                               

                               

                                


Igår kunde jag inte låta bli att tänka på detta goda så jag fixade till det igen, men med lite annat till också som blivit kvar från cateringsmiddagen i Linköping. Såhär såg det ut:


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Smaskens det ser ut, får se om man "orkar" göra den ngndag då ^^

2009-10-05 @ 11:40:19
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback