Fair Trade - fika rättvist den 20 oktober!

Linköping, grannstaden (och en av mina två "hemma-städer"), är diplomerad som en Fair Trade City sedan ungefär ett halvår tillbaka. Sjukt bra, eller hur!


Fair Trade är alltså en diplomering till kommuner som är engagerade för etisk konsumtion. För att uppnå kraven för en Fair Trade-diplomering så lever man upp till kriterierna som är uppsatta för etisk upphandling, har ett utbud av etiskt märkta produkter i butiker och på arbetsplatser, samt är engagerad i ett aktivt informationsarbete inom detta.

26 städer är Fair Trade-diplomerade nu och bland dessa ska jag även tillägga att Norrköping är det förstås (staden jag kommer ifrån och staden jag tillhör nu). Många arbetar även för att bli diplomerade.

Den 20 oktober kl 8,30 till 10,30 har stadshuset i Linköping dörrarna öppna för lite gratis rättvisefika, för att visa hur det borde vara. Kaffe och tillbehör i form av choklad och godis är förstås rättvisemärkt.
Den här aktiviteten är en tävling mellan de nordiska länderna om vilket land som kan få flest rättvisemänniskor med på fikastunden ;) Jag gissar på att en del kommer för gratis kaffe också... Rättvisemärkt kvittar nog.

Kommentarer
Postat av: Erika

tack så mycket =9 ja filten är urmysig, skulle vilja ha en i färgen "milk" också för de är snygga att ha som inredningsdetalj också =) din lilla tjej är också så söt =)

2009-10-13 @ 23:27:33
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback