Förtvivlan!

                           

Såhär fick utekläderna bli idag (adderade med mössa och vantar efter bildtagningen förstås). Hittade till slut termobyxorna i en otippad garderob efter att ha letat en hel del under morgonen och lite igår.
Det är verkligen svårt med klädval till Jennie nu när det är på väg att bli vinter, med delvis vinterkyla och delvis sol och då lite varmare. Och man behöver tänka både på att hon är ute länge och leker på förskolan men samtidigt på att hon rör sig och blir varm lättare än en annan. Men klädvalet idag kändes bra.

Idag var det med tyngre andning och långsamma steg jag lämnade förskolan och gick hemåt. Jen var nära hysterisk och grät efter "mamma" och "hem". Hon ville verkligen inte släppa taget om mig. Efter mitt konstaterande om att det inte kommer bli bättre om jag inte går så tog fröken A Jennie från mig och jag fick lov att lämna huset. Motvilligt för mig, ett måste för Jennie.
Att lämna sitt gråtande och förtvivlade barn i famnen på någon annan när hon bara vill vara kvar i min famn och få komma hem igen till sin trygga vrå, det känns riktigt förjävligt! Men för att det någon gång ska bli bra (om än ta tid - jag vet!) så måste vi fortsätta jobba med det. Helst dagligen. Så med en stor klump i halsen och en tillfällig sorg inuti kroppen så får jag lov att fortsätta lämna mitt ledsna troll.


Kommentarer
Postat av: Jessan, Mille & Den lille

Pluttan då, usch måste kännas jättejobbigt!

Vi får hålla tummarna att det vänder snart & att hon börjar gilla sitt dagis! Kram på er

2009-10-17 @ 10:43:01
Postat av: Jessan, Mille & Den lille

Pluttan då, usch måste kännas jättejobbigt!

Vi får hålla tummarna att det vänder snart & att hon börjar gilla sitt dagis! Kram på er

2009-10-17 @ 10:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback