Lämnar bort mitt gråtande barn...

Godmorgon!

Nu har jag lämnat mitt hjärta för 5 timmar på dagis. Det känns hemskt idag och jag är helt gråtfärdig! Min glada tjejs känslor ändrades genast när jag svängde vagnen upp mot hennes dagis. Hon började gråta en bra bit innan vi ens kommit till grinden. Och fortsatte hela tiden tills jag lämnat över henne till fröken S och börjat gå därifrån. Jag lider säkert mer än vad Jennie gör egentligen, för henne är det pest innan men sen har hon det nog jättebra och roligt, och för mig är det en pina hela tiden eftersom jag lämnar mitt barn gråtande till andras famnar. Hatar det riktigt mycket och önskar så att hon snart ska inse att hon VILL till dagis. Hon gör framsteg varje dag så visst går vi väl mot de tiderna, det tror jag på. Men det är jättejobbigt som det är just nu ändå. Igår sov hon under vilan och åt mat helt ok under lunchen. Som sagt, framsteg varje dag. Hon är duktig.

Jag saknar gulle nu, jättemycket och har gråten i halsen. Tänk att bara hämta hem henne och kramas hela dagen... Nej, nu ska jag skärpa mig och tänka på hur bra hon har det där och hur nyttigt det är för henne. Ska även tänka på vår mysiga morgon i min säng med Bolibompa på tv:n. Jag fick till och med låna Snutte ett tag! :)




Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Det är skitsvårt att lämna ett gråtande barn så där.

Jag brukar tänka att det faktiskt går över.



Vet många gånger då jag varit med om detta och sedan frågat personalen när jag hämtar om hur det gick sen.

då svarar dom oftas:"Nej, det var inga problem han sluta strax efter du gick och börja leka och var glad."



Försök tänk så, men visst är det svårt.



kram

2009-09-23 @ 10:46:24
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback