Hög feber igår - Sång idag.

När Jennie sovit middag igår grät hon när hon vaknade.. en mardröm kanske tänkte jag, gick in och kände att hon var riktigt het. Tog tempen och den ökade i rekordfart upp till strax under 40 grader. Lite chockad blev jag faktiskt, är verkligen bortskämd med att ha ett barn som "alltid" är frisk. Hon var jättehängig så vi satte oss i soffan - eller hon orkade inte sitta utan låg på mig. Vi tittade lite på Våra bästa år - i hopp om att det skulle ge henne lite kraft förstås. En aning hjälpte det för hon orkade säga ordet MAT. Hon fick ersättning och jag var lite extra glad att hon fortfarande dricker det ibland. Superbra vätska vid sådana här tillfällen. Jag pratade med svärmor och mamma i telefonen för båda ringde inpå varandra, och när jag pratat klart insåg jag att lilla gumman hade somnat där på mig. Efter ett tag lade jag henne i sängen och sen dess (förutom en stund inatt sen..) har hon sovit tills kl 05.30 ca imorse nu. Skönt för henne att sova bort det sjuka. Det gjorde hon när hon hade vinterskräksjukan också - och som då är hon visst redan frisk nu. Sömnen botar henne tydligen. Ett dygn sen frisk liksom! Och mer än detta har hon knappast varit sjuk sen hon föddes, förutom lite förkyld oså bara. Hoppas det fortsätter så! Och hoppas hon fortsätter vara frisk nu för på måndag är det ju första dagen i förskolan!

Vi har bl.a. roat oss genom roliga videoklipp den här morgonen. Kattkul och bebisskratt (mitt favvoexempel här nedan som jag kan titta på hur många ggr som helst!) Och så har vi sjungit en del. Känner att jag behöver öva mer med min röst. Har inte sjungit på ett tag och den behöver sättas igång igen. Skulle vilja göra något igen snart också.. Nu är det ju snart ett helt år sedan jag var med i Jesus Christ Superstar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback