En badtjej!

Jag har fått en badtjej! Min skrutta som varit så rädd för vatten så länge nu har jag plötsligt fått att vilja bada. Det som krävdes nu när hon var redo för det var: ingen stress, en mycket pedagogisk mamma och att allt skedde på hennes villkor. Det kändes toppenbra och nu har hon velat bada varje dag här i huset. Jag vet, hon borde inte det p.g.a. att huden inte mår bra av det. Man ska ju inte bada/duscha barn så ofta alls enligt läkarna och det förstår man ju såklart. Men nu har jag övervägt detta och det känns viktigt att hon vågar göra det hon egentligen vill. Jag har i olja i vattnet och smörjer in henne noga efteråt. Så det ska nog gå bra förhoppningsvis!

Idag ska vi åka hem. Till inget badkar om man säger... Och ingen trädgård heller. Men det ska nog gå bra det med. Längtar hem faktiskt, tycker verkligen om mitt hem. Svärföräldrarna kommer hem idag från deras resa så förutom att vara ute i solen ska jag bara städa efter oss här och ev tvätta en maskin kläder.

Hoppas ni får en fin dag i solen!





Kommentarer
Postat av: Christina

Åh vad roligt! =D Tror inte det är så farligt så länge du gör som du gör, skulle nog vara bra mycket värre om man skulle använda tvål varje gång, då blir det ju en helt annan sak... =)

2010-04-15 @ 12:09:30
Postat av: Jag

Ja gud jag en helt annan femma om jag skulle börja göra henne REN också! Det stämmer. Hon får fortsätta bara leka för det mesta :)

2010-04-15 @ 14:10:35
Postat av: mamma

då kanske hon o jag kan bada badskum här i mitt badkar, hon sa ju även tittut flera gånger o drog isär duschdraperiet när jag bada, för det var ju spännande....mormor badar..jätteKUL

2010-04-16 @ 18:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback