Skönhetssömn...

Alltså nu har det gått på tok för långt. Jag inser varför man kallar sömn för skönhetssömn (jag känner det i hela mig!) och tittar i spegeln. Sådär ja. Svarta ringar, rödsprängda ögonvitor, finnar och ser svälld ut i ansiktet. Helt plötsligt inser jag att jag ser inte ut som mig själv längre alls, vem är det där?! Jag måste ta tag i detta nu för att inte gå under av detta ytliga också. Det räcker med vad sömnbristen gör INOM mig.

Har inte sovit på en vecka i stort sett. Jag vet inte vad det är med min lilla dotter nu. Vi måste vakna ungefär 2-3 ggr i timmen och det är om det är tur det fungerar så och man kan somna om. Inatt var det hemskt då vi var vakna länge de gånger hon vaknade. Hon är arg och vet inte vad hon vill (igår skrek hon efter GODIS! som hon ju aldrig får av oss och i förrgår vaknade vi av världens vrål). Förstår inget. Drömmer mycket eventuellt? Lite snorigt är det ju men inte värre än så, så att hon vaknar såhär kan nog knappast bero på det. Jag tycker synd om henne om nätterna, men inser att hon är lika pigg och fartfylld på morgonen (ottan!) ändå. Vi ställer, återigen, oss själva frågan om hur hon orkar att-sova-så-otroligt-lite, som hon alltid gjort. Men nu är det värre än värst.

Men för att återgå till ämnet så handlar det om hur jag ska lyfta upp mig själv från träsket jag hamnat i, igen (och jag måste då trotsa både tröttheten och pollenallergin som blivit värre). Jag hatar att vara där och nu är det sådär att man knappt tror att man ska ta sig ur det. Jag vet med mig själv att jag måste börja utifrån och det är vad jag tänker göra. Det hör ihop med resten och är inte alls så ytligt som det låter... Jag vill känna mig pigg, snygg och fräsch nu när det blir allt ljusare ute för då kan även det hjälpa mig så mycket lättare. Jag ska börja med att sola ikväll för det var ett tag sen nu och sedan ta en lång varm dusch med spa-tema. Fixa mina för tillfället superkorta naglar efteråt. Det är väl ungefär det jag kan göra med mig själv när det gäller detta. Börja träna igen också. Det ska jag. Det mår jag bättre av redan från dag 2 så...


                                 Vad gör ni när ni känner er trötta, hängiga och nere?


                                                    



Kommentarer
Postat av: Christina

Äter galet nyttigt (massa grönsaker och frukt framför allt) och dricker en massa vatten också...

2010-04-16 @ 15:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback