Nu har jag gjort bort mig!

Min lilla tjej verkar vara beredd nu inför sin sista dag på förskolan Mellangården och sin fina avdelning Blåsippan med de underbara "fröknarna" A, B och E. Jag är inte beredd. Jag tycker det känns urtrist! Men ett måste. Och så småningom blir det nog ett nytt bra dagis. Fast det blir nog lite orättvisa tankar i början av mig då det blir svårt att slå detta ;) Ska försöka vara snäll och rättvis i min bedömning av det kommande dagiset sedan, hehe.

Jennie ville vara extra fin idag när det är sista dagen. Hon ville ha klänning sa hon. Men hennes knasiga mamma har visst packat ner alla klänningar precis nyss, förstås utan en tanke på "sista dagisdagen". Hon börjar säkerligen undra nu om det verkligen stämmer det där med våra likheter och vår smak för kläder, skor, etc. ;D Men jag ska göra mitt bästa för att återfå tilliten när det gäller det. Hur kunde jag för en sekund tro att hon ville ha vanliga mjukiskläder denna dag, hur kunde jag inte-tänka-på-detta när jag packade? :)

Jennie och Kotte ser på "fiskarna" återigen. Hon älskar den filmen. Jag ska göra mig klar nu, det sista, sedan är det dags att kämpa sig genom all snö till dagis. Men idag ser det iallafall ut som att det inte är storm och som att det inte har snöat över den senaste plogningen. Så kanske går det okej att ta sig fram idag? Hoppas!

                                           

Kommentarer
Postat av: Erika

vad sött :) smakisen var konstig men spännande hälsar L ;-)

2010-02-04 @ 09:27:13
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback