Alla sätt är bra utom...

...de dåliga.

Sådär ja.
Med en kopp svart dricka framför skärmen på vårt svarta fina skrivbord kopplar jag av en stund. Så segt att gå upp morse men upp ska man och när man ändå ska det så kan man knappast vakna på ett mer underbart sätt än då ens lilla flicka kommer och ställer sig bredvid, "mamma upp" ;)

Jag har precis förhandlat mig fram till att få byta en blöja på min lilla vän här hemma genom att TILL SLUT få henne att lägga sig ner på golvet (!) på en kudde eftersom även NALLE gjorde så och fick på sig blöja och byxor. Då tog allt skrik och gnäll slut och plötsligt gick allt väldigt bra. Det där "alla sätt är bra utom de dåliga" är ett suveränt uttryck, det är helt enkelt bara att använda fantasin!

Idag säger Jennie: "Nenne lilla gumma", "mamma lilla gumma" och "pappa lilla gumma" ;P Älskar alla hennes söta meningar! Ibland drar hon ju världens utlägg om något och man bara står och gapar haha! Blir många roliga meningar och ordböjelser, men sen pratar hon ju hela tiden och är väldigt framåt på den biten. Superkul!

                             
                                                 Ett par äldre bilder på lilla fröken...

Kommentarer
Postat av: Mother, Married & Twenty

Min son är bara ett år och går inte att resonera med än, men vi har våra strider dagligen. Vissa saker är det inte lönt att bråka om, men blöjbyten och matning är ju ganska viktigt att man lyckas få till ibland:P

2010-03-25 @ 14:35:13
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Sandra

Blöjbytena kan verkligen vara en kamp här hemma också! Man får avleda med ngt han annars inte brukar få ha eller så får man köra stående blöjbyte!:-)

2010-03-25 @ 16:39:31
URL: http://photoshopbilder.blogspot.com/
Postat av: Frida

Vilken söt liten tjej ni har=)

2010-03-25 @ 19:48:54
URL: http://feurdas.blogg.se/
Postat av: Marcus

"Pappa... gubbe!" gillade jag inte att hon sa. :D

2010-03-25 @ 23:13:13
Postat av: sarase

Ja, vad kan jag säga. Jennie<3! Så himla söt. Hoppas allt e bra med dig? Snart är det premiär för SATC. Kommer bli hur kul som helst om vi drar ihop ett tjejgäng! Kraaaaaam!

2010-03-26 @ 11:22:10
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback