Trots leder till mognad och utveckling

Man sätter på musik. Ser hur hon blir i en annan stämning. Hon far upp på golvet och börjar dansa. Hon rör sig på ett fint sätt till lugn musik och dansar livligt till mer up-tempo. Åh, om det ändå fanns något med rörelse/dans för barn+föräldrar när hon är så här ung. Men vi får nog vänta lite till tyvärr. 1-2 år till kanske. Och fortsätta dansa här hemma under tiden förstås. Min fina flicka, hon är så duktig.

Min kära lilla tös har nyligen kommit ur en riktigt lång och jävlig trotsperiod, helt plötsligt fick jag tillbaka min supergoa unge som kryper upp i min famn och säger att hon "älskar mamma". Den där söta lilla tjejen som skrattar runt, leker med hela sin fantasi, hoppar och far i en väldig fart, vill vara med på allt och lära sig en massa nya saker. Visst har Jennie ett kraftigt temperament här hemma och genom att läsa bitar ur en jättebra bok har jag fått en inblick i hur normalt detta är och även mina känslor vid de värsta utbrotten i all min egen trötthet. Jag vill tipsa om den, för mig var det verkligen som ATT LÄSA OM JENNIE med stor förvåning. Boken gjorde det hela väldigt mycket lättare att hantera sedan - bara av vetskapen att det är så normalt och hör till. Även om man hört det innan. Vi föräldrar verkar ju ha så sjukt svårt att prata om detta "förbjudna" men högst normala ämne så läs iallafall boken tycker jag! Den är bra skriven och står i åldersrelaterade avsnitt vilket ju är skönt så att man slipper ta in allt på en gång. För man trotsar ju faktiskt hela livet...

"Där kriker hon, hon jätteARG. Få'nte göra de" säger Jennie här som tittar på bilden på boken här i mitt knä ;)

Boken heter Trotsboken och är skriven av Kristina Hofsten och Malin Alfvén. Jag rekommenderar alla att läsa denna, även de som inte tycker de haft några som helst "problem" hittills =)


                                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback