Morning! Och 4 år till nästa val...

Godmorgon! Eller ja, börjar väl bli förmiddag för min del iallafall.

Önskar så att Nenne kunde dela med sig lite av sin energi på morgonkvisten. För henne är det bara att slå upp ögonen så har dagens lek och bus börjat. Själv riktigt hatar jag att gå upp ur min säng, dra bort mitt älskade duntäcke för att behöva vakna till en kall dag, åter igen. Men man är ju tvungen.
Denna morgon vaknade jag dessutom med huvudvärk och halsont, känns inte vidare okej alls. Minns nu att jag reagerade igår på att jag fick ont i huvudet och yrsel när jag böjde mig ner när jag städade lite. Så nu är det väl sjuktider på G igen. Vi kör varannan vecka friska och varannan vecka sjuka här, kul va!? :)


Men ja idag är väl den största besvikelsen utgången av valet igår. Hur i helvete kunde Sverige utvecklas såhär, och vad händer nu?! Antagligen kommer partierna ge den mesta energin åt att motarbeta SD.
Negativt att SD kom med (och klår andra partier?!?). Positivt att miljöpartiet har rest upp sig. Känns som hela landet hänger på en skör tråd nu inför att bryta ihop helt. Och våga för fan inte fortsätta vara arbetslös eller sjuk, det kan gå illa. För det är nog ingen som plockar upp spillrorna när du trasas sönder. Uruselt.


Såhär trött kan man bli efter att ha "varit o röstat". Men att lägga sig i sängen? No no.





Kommentarer
Postat av: M

Ja du nu har Sveriges befolkning röstat...JÄVLIGT fel igen då! Nu du blir det hårdare Sverige och folk tycks vägra insett skiten...Nu kan man inte vara sjuk eller något annat för vad du en lider av kommer du nu få ut och slita oavsett.



Ragnfelt säger ju att det ända som kan ta bort klyftan mellan rika och fattiga är att alla oavsett hur ska ut och jobba. Dessutom ska han tydligen ta mer eller mindre bort viktiga bidrag så det ska enligt han göra så folket vaknar och börja arbeta.



Gisses vad och hur kan folk fortsätta rösta på dom?? är dom blinda?? Det kommer ju troligen bli hetsjakt på folk!



Men som tur är att i våran stad van S stort! så på fyra år kan man bo kvar här. Om inget förändras...

Nu bara vänta och se vad som kommer hända...Det ju börjat med att matpriserna höjts ordentligt.

Säkert ett av alla tricks för att få folk att jobba mera.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback