Då var helgen slut... igen.

Detta har varit en först mycket tråkig dag med ett barn som inte ville göra någonting (!?). Men efter hon sovit sen middag kom farmor hit och tillsammans fick vi till slut igång trollungen. De gick ut och busade medan jag äntligen fick dammsuga och skura golven, tvätta, bära ut skräp och bädda rent i sängen. Skönt skönt skönt ska det nu bli att lägga sig i rena lakan. Har precis nattat Jennie som inte somnat än, men jag hoppas hon gör det strax för imorgon är det jobb och förskola igen hela långa dagen.

Jag fick en peng idag av fina Britt, samt blommor till balkongen som jag planterade. Så nu är det iallafall lite mer liv där ute och man har ett planerat besök till Netto imorgon för lite handling. Tack älskade du <3 Känns alltid så hemskt dumt och hmm jag hittar inte ordet... men att ta emot pengar. Men jag är förstås så otroligt tacksam, och önskar så att jag får klara mig ekonomiskt snart. Känns som man arbetar ihjäl sig och ändå är jag en bra bit från heltid. Det är ju ett jäkla farande mellan kunderna och jobbar så hårt med kroppen min, och jag har på det olika jobb i veckorna. Så det känns ju som det blir massor med jobbtimmar fast det inte blir heltid.

Nåja, nu ska jag lägga mig och läsa lite Mama eller bok, sen slockna förhoppningsvis. Godnatt!

                                   


Kommentarer
Postat av: mamma

så fint så fint, du har

2011-04-24 @ 16:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback