Min egen lilla tomte!

Man har precis latmaskat sig med ett film/kändistest på expressen.se och fick 10 av 20 rätt, inte så bra alltså haha, men vad gör det!

Hemkommern från förskolans Luciafirande med det sötaste Lucia-tåg jag sett bestående av tomtar och troll tänkte jag skriva men troll fanns tyvärr inga. Barnen var tomtar, stjärngossar, pepparkaksgubbar/gummor, tärnor och lucior - traditionellt alltså och inte alls typ Batman som nån på jobbet sa att ett barn ville vara en gång :) Men ja, varför inte låta barnen bara köra sitt race. Det är ju huvudsaken de har roligt! Jag håller på det!
Jennie var tomteflicka som hon själv säger och själv valt förstås, men efter själva tågandet så fick jag inte ta några kort på henne - bestämda order från min egen lilla tomtetjej alltså. Och när alla barn är med får man ju inte fotografera längre, nya regeln i förskola och i skola. Förståeligt, men himla tråkigt. Så jag har helt enkelt inga bilder från denna fina upplevelse. En upplevelse som faktiskt för mig var första gången - att få se ens eget barn vara med i Luciatåg :)

Jennie som liten liten liten skrutt och förstås tomteflicka! ;)


Förövrigt en helt okej dag! Trött efter riktigt dålig sömn inatt men för en gångs skull piggnade jag faktiskt till lite under eftermiddagen iallafall, det är inte ofta så det tog jag tacksamt emot! Jobbade halvdag hos ny kund, vilket också gick jättebra. Nu lite städ - med betoning på lite för ryggens skull, och fixande inför morgondagens jättejobb, den mest slitsamma dagen under mitt tvåveckorsschema jag går på är här igen..) Det som är bra nu, om en väldigt kämpigt i det här jobbet, är att jag har arbete varje dag nu - mitt schema ser ut så nu. Ibland halvdagar och ibland heldagar. Hoppas så på att få ha råd att bo kvar här där jag ju trivs så otroligt mycket..


Kommentarer
Postat av: mamma

lilla Jennie "är" helt ljuvligt SÖT!

2011-12-17 @ 17:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback