Operation Snutte

Den här dagen har då verkligen gått undan! Men mycket har också blivit gjort och framförallt så har jag och min dotter umgåtts massa nu efter hon inte varit hemma på en tid p.g.a mamma-sjukisen. Nu är allt på det rätta igen och jag mår bra. Det är skönt att man faktiskt blir frisk igen, även om man inte tror det under pågåendet.
Jag och snuttan har varit på mini-utflykt till skogen efter förskolan, sedan lagade jag mat medan hon sov lite middag. Vi åt, lade pussel och ritade (jag fick inte den fina färgglada teckningen för den var till pappa, däremot fick jag teckningen med spindeln!). Nu ett tag innan läggdags så har vi faktiskt tagit tag i Snutte-problemet...

OP Snutte:
Problemet med Snutte är att den är så utnött att det är hål i den och där det inte är det kan man se igenom den i stort sett! Nu var det ett så stort problem att hålen som blivit satt precis där Lappen sitter, vilket skulle innebära att den snart skulle trilla av om inget gjordes.... (Lappen och Snutte är två skilda saker och väldigt viktiga saker).

Men det gjordes något. Herr gammel-Snutte gick med på att donera Lappen till nästa generation! Tro't eller ej! Under ledsen min från ägaren förstås men ett stort steg ändå. Så operationen inleddes. Med ägarens tillåtelse och under noggrann uppsikt av henne klipptes Lappen av och syddes på Nya Snutte. Snutte Hel och Ren kan vi kalla den (än sålänge). Och inga tårar har fällts! (än sålänge). Natten har förstås bara börjat...

                             
                             Bild tagen för två år sedan...

Kommentarer
Postat av: LillaSuz

Hej! Var med och tävla om vackra smycken eller exklusiva SPA-produkter som endast finns hos DreamShop i Sverige.



Mer info och instruktioner om tävlingen finns hos http://lillasuz.blogg.se/2011/december/tavla-om-vackra-smycken-och-spa-produkter.html

Postat av: Britt Pettersson

Hoppas att det går bra med snutten. Vilken bra idé. kram på er

2011-12-22 @ 22:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback