Fisk, fågel eller mittemellan?

Hej alla ni som läser min blogg :) Ser att ni gått in hit förvånande mycket med tanke på att jag inte har bloggat på över en månad (som Milla berättade för mig idag(!). Det gör förstås att jag blir än mer sugen på att börja igen. Men, vi får se. Har mycket huvudbry och lite energi för omgivningen överlag. Man behöver stanna upp lite bara för sig själv och bara vara utan att världen är med :) Dock har jag känt ett sug och till och med ett behov ibland av att skriva. Vare sig det är fisk eller fågel i livet, ni förstår. Mittemellan existerar ju inte direkt i mig, men det är något jag strävar efter på de flesta plan :)

Man har ett nytt år snart, ni vet ett nytt år betyder visst nya tag. För många, och jag känner så med. Kan inte påstå att jag lyckats förverkliga den drömmen om ett bra år bara för att jag tänkt och önskat det innan nyårsafton. Men jag ger mig inte! Det ska bli, det måste bli, det borde få bli.. ett BRA nytt år. Nya tag, och jag ska göra allt för att få i mig lite fågel och mycket mittemellan.

Busfabriken med älsklingen i helgen (en-jävlaranamma-kalasdag för oss faktiskt på flera sätt), julbords-storhandling dessutom (inkl avstämning på Maxi förstås för att man hade hundrafemtioelva kassar och inte EN när det istället borde bli så för enkelhetens skull!).

Igår, lördagmorgon vaknade jag med en skön känsla i kroppen. Den kom efter tidig läggning i fredagskväll, samt fått sova till 07.30 på morgonen. Men även känslan av att få ha HELG. Tyvärr kom söndagsjobbångesten en timme senare. Och nu är det ju strax dags igen för en slitvecka. Herregud någon, ge mig ett normalt jobb! :)

Men som sagt, snart tvåtusentolv! Fisk, fågel eller Mittemellan. Jag har bestämt mig för att starta om och jag siktar på mellan fågel och mittemellan. Vad strävar du efter?

                             

Kommentarer
Postat av: mamma

Lika som BÄR!Ni ÄR ju för SÖTA!

2011-12-12 @ 22:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback